Admin i IdrottOnline, integrering med andra system samt hantering av LOK-stöd

Detta är en grundutbildning för den som hanterar administration i IdrottOnline och LOK-stöd i förening. Vi går bland annat igenom personer, grupper, roller och behörigheter samt hantering av LOK. Vi går även igenom integrering och informationsöverföring till andra system. Vi går inte igenom funktioner och administration i andra system.

Utbildningen är uppdelad i 2 olika pass. Du kan delta på bägge eller bara logga in till ett av dem.

Innehåll Pass 1, 18.00 - 19.15, IdrottOnline
Vi går igenom grundläggande funktioner i IdrottOnline. Baskunskap som underlättar för att sedan kunna hantera LOK samt integrera med andra system

Övergripande beskrivning av systemets syfte och funktionalitet
Personer, grupper, roller och behörigheter
Integrationer med andra system

Innehåll Pass 2, 19.30 - 20.30, Hantering och registrering av LOK-Stöd

Föreskrifter och regelverk
Förberedelser för närvarorapportering
Praktiska rutiner
Att närvarorapportera digitalt
Ansökan, kommunfil och ev. kontroll av LOK-stöd

Kursen hålls bäst i din egen föreningsmiljö i IdrottOnline, och du bör därför ha ett eget inlogg i IdrottOnline. För att kunna genomföra alla moment rent praktiskt behöver man ha roll som administratör i sin förening, men det är inte nödvändigt för att kunna delta i utbildningen. Det är en administratör i din förening som kan tilldela roller. Huvud och klubbadministratörer behöver Freja+ från och med 1 november för att logga in i IdrottOnline.

Information om Freja+

Manual Aktivera Freja+

Målgrupp
Administratörer i förening

Kostnad
Utbildningen är kostnadsfri

Övrigt
Ange i din anmälan hur du tror du kommer att delta, på ett pass eller vilka. Du kan självklart ändra dig längre fram eller under utbildningen och behöver då inte meddela det. All kommunikation sker via mail så var noga med att skriva in din mailadress korrekt. Vid felaktig mailadress kommer du att missa inloggningsuppgifter och viktig info. Kom ihåg att kontrollera skräpposten om du inte fått bekräftelse eller kallelse.

Frågor
Maila till robert.frinell@rfsisu.se

Välkommen med din anmälan!

• 2024-08-21 18:00 - 20:30
    • Microsoft Teams