Styrelseutbildning- engagera ideella

Övergripande innehåll och upplägg:

Grundutbildning för föreningsledare ger dig som förtroendevald grundkunskaper för hur du kan leda, utveckla och förvalta idrottsföreningen.

Utbildningen ger dig en bra grund för ditt fortsatta arbete där du får användning av din erfarenhet och även ta med dig ny kunskap. Utbildningen rustar dig för att jobba vidare för föreningens utveckling och

idrottsrörelsens gemensamma förflyttning, som benämns Strategi 2025

Grundutbildningens avsnitt :

Föreningsledarens roll

Föreningen och demokratin

Föreningen och ide´n

Föreningen och verksamheten

Föreningen och engagemanget

Föreningen och administrationen

Grundutbildningens upplägg

Steg 1:

Du får bok + webbinloggningsuppgifter hemskickade till din angivna adress. Du genomför några timmars individuell förberedelse på egen hand.

Steg 2 :

Gemensam träff med övriga deltagare 17 april

Utbildningen omfattar totalt ca 12 utbildningstimmar á 45 minuter.

Ingen förkunskap krävs, men förbered dig gärna genom att gå vår digitala kostnadsfria Introduktionsutbildning för föreningsledare.

Kursavgift/Avbokningsregler:

800 kr/person. Avgiften finansieras om du tillhör en förening som samarbetar med RF-SISU Östergötland. Vid oanmäld frånvaro faktureras föreningen i efterhand.

Kontaktperson :

Anna-Karin Sunnerstam