Basutbildning för ridsportens ledare

OBS! Ändrat datum! Ledarna inom ridsporten är förebilder för övriga medlemmar och har en särskilt viktig roll i organisationen. Målet med Basutbildning för ridsportens ledare är därför att alla ledare ska få en god grund att stå på så att de kan känna sig trygga med sitt uppdrag och fortsätta utvecklas inom ridsporten. Basutbildning vänder sig till nuvarande och blivande ledare inom ridsporten, till exempel tränare, ridlärare, lagledare, funktionärer och förtroendevalda. OBS! minimiålder minst 18 år.

Datum: Lördagen den 4 maj 2024 (OBS! Ändrat datum)

Plats: Kanslilokalerna, Luleå

Tid:
10.00-ca 17.00

Kurskostnad: 950 kr inkl fika (medtag egen lunch). Kostnad för webmaterialet tillkommer, se nedan.

Anmälan görs via länken till höger senast 5 april

Efter anmälningstidens utgång får du kursbekräftelse med mera info. Kursen genomförs vid tillräckligt antal anmälda.

Material: Nytt är att kursmaterialet helt och hållet nu är digitalt (dvs ingen fysisk bok). Du beställer själv materialet med inloggning via SISU förlag. Kostnad 185 kr. Du måste beställa hem detta i god tid så du hinner göra de 10 tim (utbildningstimmar a 45 min) webbaserade uppgifterna INNAN den fysiska utbildningsdagen. Har du inte genomfört detta kan du tyvärr inte delta på träffen utan måste göra det vid ett senare tillfälle.

Här har du länk till SISU förlag och sidan för webmaterialet https://www.sisuforlag.se/produkt/basutbildning-for-ridsportens-ledare-2-0/

Observera! Minimiålder 18 årFrån och med 2017 är basutbildningen obligatorisk och ett behörighetskrav för att bli utbildare i Grönt kort, Ridledarutbildning och central och regional funktionärsutbildning. När det gäller Ungdomsledarutbildning så är det önskvärt med genomgången Basutbildning men eftersom minimiåldrarna är 16 år på ULK och 18 år på Basutbildningen så är det inget absolut krav.

Dessutom är Basutbildningen för ridsportens ledare fr.o.m 2018 obligatorisk och ett behörighetskrav till utbildningarna Funktionsnedsättning och delaktighet steg III, samtliga regionala och centrala funktionärsutbildningar, Ridledarutbildningen, Svensk Ridlärare I samt till C-tränarutbildningen.

Utbildningsplan: Basutbildning för ridsportens ledare består av:

- webbaserade studier (ca 10 studietimmar) och

- en utbildningsträff (ca 8 studietimmar)

Norrbottens Ridsportförbund genomför kursen med stöd av

• 2024-03-18
      • 2024-05-04 10:00 - 17:00
    • Luleå
    • Carina Sundström
    • Fika ingår. Medtag egen lunch. Ange under "övriga upplysningar" om du har någon specialkost.
    • Föreningen faktureras enligt överenskommelse. Tillkommer gör kostnad (175 kr) för köp av webbmaterial via SISU Förlag, se inbjudan.
    • Anmälan är bindande och betalningsskyldighet gäller vid utebliven deltagare. Klubben har rätt att sätta in ersättare som uppfyller kraven.
    • Ledare (i någon form) eller blivande i förening och/eller distrikt. Minimiålder 18 år.

• 2024-03-18
      • 2024-05-04 10:00 - 17:00