Ungdoms sektionen en del av föreningens framtid och styrka

Ungdomssektion (US) är en viktig del av vårt demokratiska samhälle och svenskt föreningsliv. US ger ungdomar en röst och hjälper dem att påverka beslut både inom svenskt föreningsliv och ungdomarnas egna liv.

Nu välkomnar vi er som är medlemmar i ett US till en heldag med föreläsningar nätverkande och stöd i ert arbete med ert US.

DUS och RF-SISU välkomnar er som tillhör en US-styrelse i en av ridklubbarna som tillhör Göteborg och Bohusläns ridsportförbund till en heldag där vi bland annat lyssnar på ”Schysst ridsport”, en föreläsning med Catrine Hermansen, projektledare för Trygga ledare SvRF!

Under dagen kommer ni också få träffa och byta erfarenheter med andra US-styrelser samt i er eget US-styrelse få grundläggande kunskap och hjälpmedel för hur ni vill driva er verksamhet på ett hållbart sätt.

Viktigt! Ert US behöver skaffa inlogg till ”Vår Ungdomssektion” följ länk i utskickad inbjudan (Denna kostnad kommer bakas in i projektstödet).

Datum och tid: 3/3 kl.10:00-16:00

Plats: Scandic Crown
Polhemsplatsen 3 i Göteborg

Kostnad: Kostnadsfritt.
De föreningar som har deltagande US denna dag kommer få ett projektstöd utbetalt till sig, detta projektstöd används sedan till att betala den faktura som skickas ut till föreningen.

Målgrupp: US-styrelsemedlemmar i föreningar som tillhör Göteborg och Bohusläns ridsportförbund eller kranskommunerna Ale, Lilla Edet, Alingsås och Lerum.

Antal: Ni behöver vara minst 3 personer från er US-styrelse, men det bästa är att så många som möjligt från US-styrelse deltar.

Först till kvarn gäller och det finns 45 platser.

Frågor om US dagen kan ni ställa till

Johanna Forsman

Johanna.forsman@rfsisu.se