Basutbildning för seniorledare digitala självstudier

Idrott hela livet är det stora målet i svensk idrotts strategi 2025, i Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet är seniorer en av våra viktiga målgrupper.

Som seniorledare bidrar du till ett livslångt idrottande genom att leda föreningsaktiviteter inom träning som bidrar till ökat välmående och gemenskap. Utbildningen ger dig verktyg som bidrar till att du kan känna dig trygg i ditt ledarskap och erbjuda senioranpassade aktiviteter som vilar på vetenskaplig grund.

Utbildningen syftar till att ge dig en första grundläggande kunskap för att känna dig trygg och motiverad att starta upp träning och fysisk aktivitet för äldre samt få verktyg för att växa in i ledarskapet för att bemöta äldre på ett bra sätt, såväl i grupp som enskilt.

Utbildningens tre moduler:

1. Kroppens åldrande
  2. Fysisk aktivitet för hälsa och välmående
  3. Det goda ledarskapet

Utbildningen är framtagen av Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet i samverkan med vår nationella organisation PRO och RF-SISU.

Upplägg av utbildningen:
Utbildningen genomförs som självstudier i utbildningsportalen Learnster och tar max åtta timmar.

Du får en länk till utbildningen när du anmält dig.

Kostnad: Kostnadsfritt för dig som är aktiv i någon av Korpens medlemsorganisationer.

299 kr/deltagare för dig som är verksam inom idrottsrörelsen. Faktureras dig när du är antagen.

990 kr/deltagare för dig som inte är verksam inom idrottsrörelsen. Faktureras dig när du är antagen.

Frågor: regina.hedstrom@korpen.se, 070-911 38 38

• 2024-03-25
      • 2024-01-09 00:00 - 2025-03-31 00:00
    • Självstudier

• 2024-03-25
      • 2024-01-09 00:00 - 2025-03-31 00:00
    • Självstudier
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet
Korpen samlar över en miljon aktiva över hela Sverige inom lagidrott och gruppträning.
Korpen är ett av Sveriges största idrottsförbund och en del av den samlade idrottsrörelsen.
Korpen gör det enkelt för människor att sporta och ha kul tillsammans!
Alla är välkomna!