LEDARSATSNING - Önskar du lära dig mer om och arbeta med att rekrytera in fler i er förening?

Föreningar inom Mellannorrlands Simförbund bjuds in till två digitala träffar med fokus på att rekrytera och behålla ledare. Under träffarna kommer du få lyssna på föreningar som har arbetat strategiskt med ledarrekrytering och ledarvård. Träffarna avslutas med gruppdiskussioner, presentation av olika material och ett paketerbjudande till föreningar som önskar att arbeta vidare med ledarrekrytering tillsammans med oss på RF-SISU och Svensk Simidrott.

Kvällens föreläsare är Anna Mannelqvist, ordförande Vårby IK, som kommer berätta om deras förändringsresa från 10 till 200 medlemmar.

Målgrupp: Förtroendevalda, anställda och medlemmar med ansvar för rekrytering av ledare och ideella. För att arbetet ska kunna fortsätta på bästa sätt hemma i föreningen rekommenderar vi att flera från er förening deltar.

Deltagande på träffarna är gratis. Du är varmt välkommen att delta på båda eller enbart en av träffarna. Träffarna sker digitalt via Microsoft Teams, länk till träffarna mejlas ut till anmälda deltagare.

Vill du läsa mer om kvällarnas innehåll och material finner du det här.

Frågor  och funderingar

Sara Johansson, Utvecklingskonsulent