Simlärarutbildning - del 1 - Göteborg

(Tänk på att du måste gå igenom hela anmälningsproceduren genom att klicka på knappen "nästa" när du lagt in de personer som ska anmälas. Observera att din anmälan är registrerad när du fått upp bild där det står att anmälan är mottagen och att det är skickat en bekräftelse med e-post)

VSSF inbjuder till Simlärarutbildning Del 1 – 2024

Webbintro:   19 augusti kl. 19:00

Fysisk träff:  31 augusti - 01 september (lö-sö) – Göteborg (lokal meddelas senare) och Valhallabadet

Simlärarutbildning består av två delar. Del 1 20 x 45 min och del 2 16 x 45 min.
Delarna kommer att genomföras som en sammanhållande utbildning men det är möjligt att delta i en del åt gången. Dock bör man ha gått Del 1 innan man går Del 2.

Deltagarna rekommenderas att gå både Del 1 och Del 2 inom 1 år.

Deltagaren ska efter utbildningen kunna verka som ansvarig för simskola och teknikgrupper i åldersgrupper 2–8 år.

FÖRKUNSKAPER

Godkänd på nivå 1 i simningens utbildningsstege (SA eller SIL)
Sedan nivå 1 ha praktiserat i simundervisning om minst 40h (blankett till DF)
Vara minst 16 år fyllda (rek 18 år)
Del 1 rekommenderas att läsas innan Del 2
Säkerställ rätt kursmaterial (bokupplagor & simidrottsledarwebb)

TIMPLAN – Del 1

Webb            Jag och Svensk Simidrott                          ca 4 utbh

Mitt Ledarskap                                           ca 6 utbh
                      Jag och simundervisningen                       ca 4 utbh

Fysisk träff   Teori                                                         ca 17 utbh
                      Praktik                                                       ca 3 utbh

KURSMATERIAL

Utöver ovan material så kommer ni även att behöva den kurslitteratur som ni fick när ni gjorde kursen Grundutbildning tränare (SISU):
- Idrottens ledarskap, SISU Förlag
- Idrottens träning, SISU Förlag

Kurslitteraturen från Grundutbildning tränare (SISU) har ni redan och övrigt kursmaterial kommer att skickas ut till alla deltagare i tid före webintroduktionen.

Simlärarutbildningen tillhör andra nivån i Simförbundets nya utbildningsstruktur.
Simlärarutbildningen består av 2 delar. Man måste gå samtliga delar för att bli godkänd på utbildningen och rekommenderas att man gör bägge delar inom ett år. Mer information om Simförbundets utbildningar hittar ni på Simförbundets hemsida.

Efter att man gått klar utbildningen är det föreningen som ombesörjer att deltagaren får kompletterande utbildning i Barn HLR alternativ Vuxen HLR – beroende på vilken målgrupp du jobbar med (2 hr).

Hjärtligt välkomna med er anmälan!
VSSF Utbildningskommitté

• 2024-06-30
      • 2024-08-19 19:00 - 20:00
      • 2024-08-31 09:30 - 18:00
      • 2024-09-01 09:00 - 17:00
    • Göteborg - webbintro
    • Marika Sagre
    • Ingår EJ i kursavgiften, ev. boende bokas av föreningen/deltagaren själv i anvisad kursort under den fysiska kursträffen.
    • Ingår fika och lunch. Var god att ange specialkost vid anmälan! Vid övernattning betalar deltagaren själv för middag.
    • Utbildningen är uppdelad i två delar som inkluderar webinformation, hemstudier och 2 helger fysisk träff (36 utb. timmar). Kursavgift Del 1: 3000 kr inkl. kurslitteratur, lunch och fika (logi & ev. middag ingår ej). SSF:s projektstöd/utbildningsbidrag á 2 000 kr utbetalas automatiskt när samtliga kursdeltagare är godkända.
    • Anmälan är bindande vilket innebär att de kostnader som påförs VSSF avseende utbildningen betalas i sin helhet av deltagarna vid avanmälan efter sista anmälningsdag. Skulle kursen bli inställd debiteras föreningen ingen avgift.
    • Godkänd på nivå 1 i simningens utbildningsstege (SA eller SIL). Praktiserat i simundervisning minst 40h. Vara minst 16 år fyllda.
    • 1 av 15

• 2024-06-30