Skärgårdsläger för havskajakledare

Dramatiska vågor från västerhavet, naturreservatet Dannemark med sina släta granitklippor, skyddade sandstrandsvikar och busiga passager. Årets skärgårdsläger för havskajakledare hålls i år i natursköna Heestrand i norra Bohuslän, fredag den 23 till söndag 25 augusti. Vi utlovar lärorik fortbildning, inspiration och härligt häng.

Ledarlägret riktar sig till dig som är havskajakledare i kanotförening, Scouterna, Friluftsfrämjandet, kanotcentral eller annan paddlingsverksamhet. På fredagen erbjuds en tur för alla som vill upptäcka den bohuslänska skärgården. Programmet för lägret startar på lördag morgon och avslutas på söndag eftermiddag.

Vi har bokat hela Kustnära Vandrarhem med gott om plats för alla. Detta kommer vara vår utgångspunkt. Några hundra meter härifrån finns Rådalens hamn – och Sveriges kanske bästa paddlingsvatten precis utanför. Med denna inramning hoppas vi kunna inspirera kajakledare och instruktörer att utvecklas, knyta kontakter och bli stärkta i ert ledarskap.

Så boka in helgen 23-25 augusti i din almanacka.

Lägrets olika pass bygger på Kanotförbundets utbildningar utifrån ett ledarperspektiv med innehåll om paddlingsteknik, miljö och hållbarhet, pedagogik, ledarskap och säkerhet. Du får repetera gamla kunskaper och dyka ner i ny kunskap; utvidga dina pedagogiska modeller för att instruera och leda, lär mer om när du kan släppa ledarskapet till andra och träna på att hantera incidenter, och mycket mer.

Plats: Heestrand, Kustnära Vandrarhem

Datum och tid: 23-25 augusti, starttid fredag kl 15, avslut söndag kl 15.

Kostnad: 1500 inkluderar deltagaravgift, boende i dubbelrum 2 nätter, middag lördag kväll. Tillägg 400 kr för boende i enkelrum i mån av plats. Faktura för ledarlägret skickas ut efter att lägret är genomfört. Kom ihåg att fylla i rätt fakturainformation.

Mat: I priset ingår inte mat (förutom lördagkvällens middag). Möjlighet till självhushållning finns på vandrarhemmet. Du behöver ha med egen middag till fredagkvällen, frukost, lunch, snacks och dryck. Ta med bestick, tallrik och något att dricka ur. Söndagens lunch äts ute på tur.

Boende: Del i dubbelrum fredag till söndag ingår i priset. Sängkläder och slutstädning ingår inte. Om du önskar boka in ytterligare övernattning på Kustnära Vandrarhem finns det möjligt att göra till specialpris, 315 kr/pers. Enkelrum 500 kr/pers.

Anmälan: senast 1 juni 2024

Max antal deltagare: 40

Vi uppmuntrar till hållbart resande, samåkning eller med kollektivtrafik. Västtrafik trafikerar med buss/tåg från bland annat Uddevalla och Göteborg. Hämtning kan göras i Hamburgsund, om bussturen inte trafikerar Heestrand vid lämplig tid.

Planera din resa här: https://www.vasttrafik.se/reseplanering/reseplaneraren/

Enklare kajak (Seabird plast) finns att hyra av Kustnära. Önskar du hyra andra kajakmodeller finns möjlighet att hyra av Skärgårdsidyllen som kan leverera till Heestrand och du får 20% rabatt på kajakhyran. Du kan också hyra av Nautopp Kajakcenter och får 50% rabatt på kajakhyran (ange att du ska vara med på ledarlägret). Om du bokar kajak av Nautopp ansvarar du själv för transport till Heestrand. Kajak bokar du själv direkt med uthyraren: Skärgårdsidyllen Nautopp

Varmt välkommen!

• 2024-06-02
      • 2024-08-23 15:00 - 2024-08-25 15:00
    • Kostnad 1500 kr som inkluderar deltagaravgift, boende 2 nätter i dubbelrum, middag lördag kväll.
    • Vid förhinder meddela snarast till asa.andersson@kanot.com.

• 2024-06-02
      • 2024-08-23 15:00 - 2024-08-25 15:00
    • Vid förhinder meddela snarast till asa.andersson@kanot.com.