Idrotts-After-Work, Överkalix

Välkommen till en after work i idrottens tecken. En kväll med middag, samtal och kunskapshöjande nyttigheter.

Det blir både mat och prat. Gemensam middag och tid för att prata om engagemang och hur vi kan utveckla samverkan mellan olika aktörer i kommunen.

Hur är läget i Överkalix? Hur skapas engagemang? På vilket sätt kan vi tillsammans göra bra saker i Överkalix kommun? Vad finns det för stöd att få?

Målgrupp

Idrottsföreningar i Överkalix kommun. Träffen riktar sig i första hand till personer som har rollen som tränare, föreningsledare i styrelser och föreningens arbetsgrupper. Såklart även potentiella blivande ledare (unga som gamla). Det är väldigt bra om många personer i föreningen kommer.

Kvällen är kostnadsfri för målgruppen.

Ämnen som berörs under kvällen

• Det ideella engagemanget, fakta och motivation.
  • Statistik och tankar kring det.
  • Att vara en positiv kraft i samhället.
  • Ekonomiskt stöd
  • Framtid och samverkan

Kvällen kommer inledas med ett faktapass, sen äter vi middag och så avslutar vi med gruppsamtal om viktiga ämnen.

Arrangörer

RF-SISU Norrbotten och Överkalix kommun