Tränarutbildning Nivå 1 - Sundsvall

Södra Norrlands Tyngdlyftningsförbund arrangerar Tränarutbildning Nivå 1.

Denna kurs är perfekt för dig som vill verka som tränare inom tyngdlyftningsförbundet eller för dig som vill implementera ryck och stöt med dina adepter i andra verksamheter.

Utbildningen arrangeras i Sundsvalls AKs lokaler.

Utbildare under helgen är Samuel Lundberg

Under denna kurs kommer du att lära dig lyftens positioner, vilka tekniska principer du bör förhålla dig till och hur du instruerar lyftare i ryck och stöt.

Du kommer lära dig att kommunicera med dina adepter på ett effektivt vis för att de ska utveckla sin lyftning. Vi lägger vikt på din roll som tränare, och din relation till lyftare och andra tränare, vad du gör som tränare, och hur du kan bygga en sund och stark relation till dina lyftare.

Vi kommer även att gå igenom grunderna för träningsplanering, vi pratar om hur du kan planera och leda ett träningspass.

Du kommer även att få några exempelprogram som du kan använda dig av med dina adepter direkt efter kursen. Utöver detta får du grundläggande kunskap i hur en tyngdlyftningstävling går till och vilka de vanligaste regelfelen är.

• 2024-05-27
      • 2024-06-08 00:00 - 2024-06-09 00:00
    • Samuel Lundberg
    • Deltagare står själv för eventuell bokning och kostnad för boende. SDF rekommenderar: First Hotel Strand (20min) eller Clarion Hotell Sundsvall (12min) (gångavstånd till utb. lokal)
    • Lunch och fika ingår i utbildningen. Anmäl e. specialkost vid anmälan eller via mail. Deltagare står själv för annan förtäring.
    • Kostnad för utbildningen: Externa deltagare: 6000kr Medlemmar inom STF: 4000kr Kursavgift betalas via bankgiro eller faktura som ställs av Svenska Tyngdlyftningsförbundet efter genomförd utbildning.
    • Avbokning mer än, eller 14 dagar innan kursstart återbetalas 100%. Avbokning mindre än 14 dagar innan kursstart återbetalas 50%. Avbokning görs till distriktets kontaktperson via mail.
    • Inga
    • 7 av 15