#Schyssidrott - Hur skapar vi en schysst idrott?

"#SCHYSSTIDROTT har skapat event för idrottsrörelsen i flera år med olika kunskapshöjande teman om jämställdhet, inkludering och arbete mot våld.

Hur skapar vi en schysst idrott?

Denna kväll kommer innehålla konkreta exempel från föreningar som arbetat framgångsrikt med några av nätverkets hjärtefrågor; jämställdhet och barnrätt.

Kvällen kommer även bjuda på en workshop där din förening kan hitta inspiration till vad just ni ska arbeta vidare med för att er idrott ska bli ännu mer schysst!

FC Rosengård – “Coach for life” är en ledarskapsutbildning av, för och med kvinnor och icke-binära som är nyfikna på ledarskap och vill skapa ett mer jämlikt samhälle. Jessica Stegermaier kommer tillsammans med deltagare från kursen att berätta om hur de arbetar för att skapa fler möjligheter för unga att skapa den värld de vill leva i.

Real Fighters – En förening som under flera år har jobbat med psykisk ohälsa men också jämställdhet och inkludering. Vi kommer få höra och ta del av deras arbete för att inspireras att själva kunna jobba mot en trygg idrott.

Martin Edbladh – Med flera års erfarenhet som Barnidrottsombud på RF-SISU Skåne har Martin en gedigen erfarenhet om hur man i förening kan arbeta att skapa trygga idrottsmiljöer. Martin kommer under kvällen prestera materialet ”Vägledning vid bedömning av barn och ungas bästa” och hur man kan jobba med det i små som stora frågor.

• 2024-04-11
      • 2024-04-17 18:00 - 20:30
    • Scandic Star. Glimmervägen 5, 224 78 Lund - Går även att delta digitalt med vissa begräsningar
    • Linda Leveau
    • Bjuds på baguette. Meddela eventuell specialkost i anmälan.

• 2024-04-11
      • 2024-04-17 18:00 - 20:30
    • Linda Leveau
    • Bjuds på baguette. Meddela eventuell specialkost i anmälan.

RF-SISU Skåne är Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna regionalt. Vi har två uppdrag, idrott och folkbildning.