TU1 Föreningsbeställd - ÖRSUNDSBRO IF

Den här utbildningen riktar sig till dig som vill bli barnhandbollstränare. Den är grunden i Svensk handboll och rekommenderad för alla att gå.

Innehåll i utbildningen

• Utbildningen ger dig kunskaper att leda och träna barn 6-10 år
  • Utbildningen omfattar ca 14 timmar
  • Tonvikten ligger på lek, grundfärdigheter, koordination och glädje
  • Spel på miniplan
  • Svensk Handbolls värdegrund och policy
  • Lördag 14 september. Sista anmälningsdag: Söndag 8 september

Tid och plats för praktik/teori: 09.00-18.00, Örsundsbro Sporthall Idrottsvägen 6, 749 60 Örsundsbro. Nytt för TU1 (fd Baskursen) är att en del är e-learning på hemmaplan (självstudier) före utbildningstillfället (som är både teoretiskt och praktisk).

OBS! Tag med ombyte och inomhusskor.

Klicka på länken för att beställa webbmaterialet (250:-):

Kursmaterialet behöver var och en införskaffa själv och genomföra före utbildningstillfället. Utan att ha registrerats för inköp eller att inte ha gjort uppgifterna kan man inte bli godkänd.

Köp webbutbildningen, spara det digitala kvittot och gör upp med din förening om återbetalning för inköpet.

OBS! Kursdeltagare måste ha sitt eget webbmaterial man kan alltså inte dela med varandra.

Övrig kurskostnad debiteras föreningarna. Kostnaden för deltagare utanför Örsundsbro IF är 500:- (+ de 250:- för webbdelen)

Lunch, fika och ev övrigt material ingår.

Kursinstruktör: Christian Andersson

• 2024-09-08