Förbundsmöte 2024

Välkommen på Svenska Klätterförbundets förbundsmöte 2024.

Förbundsmötet är förbundets högsta beslutande organ. Här beslutas om förbundets inriktning de två kommande åren. Det är medlemsklubbarna som röstar och därmed beslutar om vilken väg förbundet ska gå och vilka aktiviteter som ska göras för att nå dit. Anmälan är bindande.

Mötet kommer att genomföras fysisk i centrala Uppsala. Information om mötet, dokument etc finns på klätterförbundets hemsida. Vid frågor, kontakta andreas.enqvist@klatterforbundet.rf.se.

Vem är med på mötet?

Klätterförbundets stadgar reglerar vem som ska vara med på förbundsmötet.

Så här säger stadgarna: ”Förbundsmöte består av ombud för medlemsföreningarna. Ombud skall vara medlem i den förening som företräds, och får inte företräda mer än en medlemsförening. Ombud får inte vara ledamot av förbundsstyrelsen. Medlemsförening får sända ett ombud för varje röst men kan låta ett ombud representera mer än en röst. Ombud skall medföra fullmakt från sin förening. I fullmakten skall ombudets rätt att utöva rösträtt anges. Medlemmar i SKF:s föreningar är välkomna att närvara vid förbundsmötet”.

Är du OMBUD? Då har du hamnat rätt – det är här du anmäler dig.

Sista anmälningsdag är torsdag 16 maj 2024.  En delegat per klubb kostnadsfritt. Övriga deltagare 300 kr. Kostnader debiteras klubben i efterhand.

---

VIKTIGT: Är du inte ombud för en klubb, utan vill delta i förbundsmötet som ÅHÖRARE? Då anmäler du dig via det här formuläret.

• 2024-05-17
      • 2024-06-02 09:00 - 15:00