Seminarium: Så många som möjligt så länge som möjligt

Välkommen till ett seminarium om att rekrytera och behålla aktiva inom idrotten! Under seminariets första del kommer Stefan Wagnsson, docent i idrottsvetenskap med fokus på barn- och ungdomsidrott, att föreläsa om varför barn och unga idrottar, mekanismerna bakom avhopp från idrotten och hur man som förening kan göra för att behålla så många som möjligt så länge som möjligt.

Därefter kommer representanter från ett antal idrottsföreningar att berätta om hur de har lyckats med att rekrytera och behålla aktiva. Tillsammans med Stefan kommer de delta i ett panelsamtal som modereras av Frida Ohlström och Tobias Andersson från RF-SISU Uppland.

• 2024-10-08
      • 2024-10-08 18:00 - 20:30