Workshop - Ungdomsinflytande

Genom denna workshop kan ni ta steget in till en mer inkluderande förening. Under kvällen kommer en del av fokuset att ligga på varför vi behöver jobba med ungdomsinflytande och hur ni kan göra detta i just din förening. Workshopen mynnar ut i ett antal konkreta verktyg som ni kan ta med hem och jobba med i föreningen.

Workshopen leds av ungdomar från olika idrotter som idag arbetar aktivt med ungdomsinflytande i sin förening i Blekinge. Ni kommer att få ta del av inspiration tillsammans med samtal och tips. Målet med kvällen är att inspirera ungdomar till att vilja påverka och ge vuxna verktyg till ett fortsatt arbete i föreningen.

Vi välkomnar upp till 10 personer från din förening – både ungdomar och vuxna från olika delar av föreningen som har intresse av att vilja påverka i verksamheten.