Digital föreläsning: Föreningen som arbetsgivare

Inom idrottsrörelsen arbetar många ledare och aktiva helt ideellt. Men det finns dock föreningar som upplever ett behov av anställd arbetskraft för vissa uppgifter och väljer därmed att bli arbetsgivare.

Vilket ansvar innebär det när föreningen har anställd personal? Under denna kväll kommer Johan Rydstedt från arbetsgivaralliansen informera och svara på dina frågor.

Innehåll:

• Information om kollektivavtal
  • Försäkringar
  • Handledning
  • Anställningsformer
  • Arbetsbeskrivning
  • Uppsägning av personal
  • Vad är viktigt vid medarbetar- och lönesamtal

• 2024-04-22
      • 2024-04-23 18:00 - 19:30
    • Digital
    • För alla gäller att det är bindande anmälan och att återbud mindre än 2 dagar innan kursstart alt utebli medför att en administrativ avgift faktureras föreningen.

• 2024-04-22
      • 2024-04-23 18:00 - 19:30