Matchledarutbildning digitalt HT 2024

Digital matchledarutbildning

Vänligen notera att den digitala introduktionsutbildningen för funktionärer är förkunskapskrav (eller klubbdomarutbildningen om man har gått den innan) för denna matchledarutbildning.

Introduktionsutbildningen för funktionärer hittar ni via nedan länk:

Målsättning: Att efter genomgången utbildning kunna vara matchledare i samtliga sanktionerade tävlingar i Sverige. Efter genomgången utbildning blir du licensierad som Matchledare.

Minimiålder är 15 år.

Det finns tre vägar att gå för att bli matchledare. Antingen kan man gå en renodlad matchledarutbildning på ca 5 timmar. Går man Förbundsdomarutbildningen eller Tävlingsledarutbildningen blir man även utbildad matchledare. Kunskaper inom följande områden gås igenom: Tävlingsfunktionärer, Tennisspelets Regler, Svenska tillämpningsbestämmelser, Spelarkoden och Matchledarkunskap.

• 2024-10-04
      • 2024-10-09 17:00 - 21:00
    • digitalt
    • Om avanmälan sker senast 7 dagar innan utbildningen börjar debiteras hela avgiften.

• 2024-10-04
      • 2024-10-09 17:00 - 21:00