Målvakt Tränarutbildning steg 1 i Lund

Vi erbjuder härmed målvaktstränarutbildning steg 1 för dig som vill arbeta som målvaktstränare. Vikten av att ha en bra målvaktstränare i laget kan inte nog poängteras, målvakterna behöver stöttning på träning och på match i just de målvaktsspecifika detaljerna. Vi ser en brist på detta i handbollen i stort och hoppas därför att så många som möjligt vill ta denna möjlighet. Målsättningen är att i framtiden även kunna erbjuda steg 3 och 4 i vårt distrikt i samarbete med Svenska Handbollförbundet.

Kostnad 1800kr för steg 1 som faktureras din klubb.

Material

Målvaktstränarutbildningen utgår från Svenska Handbollförbundets utbildningsmaterial för målvakter "Målvaktsträning - handboll". Materialet vänder sig till alla målvakter, från de allra yngsta till de allra bästa. Utbildningsmaterialet ger många konkreta tekniktips och övningar som i sin tur snabbt ger ny kunskap och utvecklar ny kompetens. Här visas tekniker och övningar för målvaktens alla moment samt hur du lägger upp målvaktens träning från start upp till etablerad vuxen.

Instruktör

Vi har Instruktör Andreas Holmén

Steg 1

Utbildningen är densamma som Målvaktsspel på Tränarutbildning 3.

"Hur lägger man upp ett målvaktspass för de allra yngsta?"

"Hur lägger man upp ett målvaktspass för barn i åldern kring puberteten?"

Avanmälan efter sista anmälningsdagen kommer debiteras med 1000kr

• 2024-09-01