Arrangörsutbildning - Tävlingsledning

Välkommen till

Arrangörsutbildning - Tävlingsledning

Arrangörsutbildning – Tävlingsledning är en utbildning för projektledarrollen som tävlingsledare. Utbildningen behandlar tävlingskategorierna: A-tävlingar, system 2 (klubbtävlingar) och förbundstävlingar (nationella serier, synkrokval, SKF-trofén, SM-tävlingar).

Genomgången arrangörsutbildning är ett krav för att föreningen ska stå som ansvarig arrangör för tävlingsarrangemang (system 2, A-tävling inkl. DM, nationella serietävlingar, kvaltävling i synkro, SKF-Trofén och SM). Arrangörer som aldrig haft tävling och som bara avser arrangera system 1 (stjärntävling) ska gå Arrangörsutbildning - Stjärntävling.

Tävlingsledningsutbildningen är giltig tre (3) år och måste förnyas. Utbildningen ligger på föreningen och inte på personen, så förening kan utbilda annan person i samband med förnyad utbildning. Förening som genomgått utbildning i Tävlingsledning 2022 eller senare har en giltig utbildning. Förening som genomgått utbildning 2021 eller tidigare behöver förnyad utbildning.

Förkunskapskrav:
Deltagare ska ha erfarenhet som tävlingsledare på stjärntävlingsnivå eller ha ingått i en tävlingsorganisation på klubbtävling eller högre.

Kursen är uppdelad på tre tillfällen varav samtliga är obligatoriska för att utbildningen ska bli komplett och godkänd:

1. Digital genomgång: Det tävlingsadministrativa systemet IndTA:

Anordnas vid två tillfällen under v34 och 35. (Datum kommuniceras efter anmälningstidens utgång). Deltagaren deltar vid ett av dessa tillfällen. Fler personer från samma föreningar uppmuntras genomgå IndTA-delen för att avlasta tävlingsledaren. Utbildningen är alltså obligatorisk del i tävlingsledningsutbildningen, men även öppen för andra.

2. Digital genomgång av Skater’s Music Player (SMP):
Anordnas vid två tillfällen under v34 och 35. (Datum kommuniceras efter anmälningstidens utgång). Deltagaren deltar vid ett av dessa tillfällen. Arrangörsföreningar uppmuntras att även anmäla musikansvarig i tävlingsorganisationen att genomgå utbildningen för att avlasta tävlingsledaren. Utbildningen är alltså obligatorisk del i tävlingsledningsutbildningen, men även öppen för andra.

3. På plats på Scandic Star, Sollentuna: lördag 31 augusti - söndag 1 september.
Start 10:30, drop in-fika från 10:00, på lördagen. Avslut 16:00 på söndagen.

• 2024-06-04
      • 2024-08-31 10:00 - 18:30
      • 2024-09-01 08:30 - 16:00
    • TBA
    • Del i dubbelrum ingår i kursavgiften
    • Ingår i kursavgiften
    • Kursavgiften faktureras föreningen. Bidrag erhålls från Återstartsstödet på 50 % av kursavgiften. Bidraget administreras av förbundskansliet och betalas ut ca 1-2 veckor efter sista betaldagen på fakturan förutsatt att fakturan är betald i sin helhet.
    • Anmälan är bindande
    • Ska ha erfarenhet som tävlingsledare på stjärntävlingsnivå eller ha ingått i en tävlingsorganisation på klubbtävling eller högre.

• 2024-06-04
      • 2024-08-31 10:00 - 18:30