Nationell tränarkonferens

Välkomna till Tränarkonferensen 2024!

När: 23 november 2024.
Var: Sickla Diselverkstaden (Stockholm)
För vem: Alla tränare (oavsett nivå)

Det kommer vara en fullspäckad helg med kompetenshöjning och nätverkande!

Som tränare behöver du en teoretisk kunskap att utgå ifrån samt praktiska verktyg att ta med sig in till klättergymmen och ut till klippan. Denna tränarkonferens får du båda delar med dig.

Utöver de föreläsningar och workshops har du chans till att nätverka med andra tränare och inspireras av varandra.

Preliminärt schema:

BRIS - Att vara en trygg vuxen

Skadeförebyggande föreläsning - Kristoffer Lindbäck

Lunch

Praktisk workshop - Skojig träning för barn - Johan Andersson

Praktisk workshop - Ökad rörlighet med statisk och dynamisk klättring - Per-Ola Nilsson

Praktisk workshop - Gruppdiskussion case - Tove Wåhlin

Antidoping Sverige - Antidopingsnack för tränare

Avslutning

Med föreläsarna:

• BRIS
  • Antidoping Sverige
  • Kristoffer Lindbäck - Leg. fysioterapeut, magister idrottsmedicin, f.d landslagsatlet, huvudledbyggare på BLX och tränarutbildare.
  • Johan Andersson - Idrottslärare, Elittränarutbildningen (ETU) på Bosön, klättertränare sedan 2004, utbildning i acceptance and commitment therapy (ACT) och tränarutbildare.
  • Per-Ola - Klättertränare i 20 år, idrottspsykologi, utbildning i acceptance and commitment therapy (ACT), tränarutbildare och arbetar med idrottsevenemang.
  • Tove Wåhlin - Tränaransvarig på Svenska Klätterförbundet, leg. fysioterapeut med master i global hälsa, f.d landlslagsklättrare, IFSC:s tränarutbildning level 4.

Anmälansenast 22 oktober 2024
Kostnad: 1000 kr
Vad ingår: Föreläsningar, workshops, inträde på Klätterverket samt lunch på Clarion Collection Hotell Tapetfabriken.

I samband med din anmälan vill vi att du betalar in deltagaravgiften på 1000kr alternativt att du skriver vilken klubb som är ansvarig för din anmälan och uppger fakturaadress.

Såsom övriga utbildningar kan klubben söka ekonomiskt stöd för kompetenshöjande aktivitet.

Avbokning: Avbokning fram till sista anmälningsdag, därefter ingen återbetalning.

Mat: Lunch ingår (god lunch kommer att serveras i närheten av konferenslokalen på Clarion Collection Hotell Tapetfabriken).

Tyvärr kan vi inte servera fika i konferenslokalen. Ta gärna med egen fika för att hålla energin på topp under hela dagen.

Ta med:

- Klättergrejer

- Träningskläder/ombyte

- Handduk

- Vattenflaska

- Fika

Vi rekommenderar att komma till konferensen i träningskläder för att kunna äta lunch i lugn och ro.

Möjlighet till omklädningsrum finns i Klätterverkets lokaler.

• 2024-10-22
      • 2024-11-23 08:30 - 17:30
    • Sickla
    • Per-Ola Nilsson, Johan Andersson, Tove Wåhlin, Kristoffer Lindbäck
    • Lunch ingår
    • I anmälan ingår föreläsningar, workshops, inträde på Klätterverket sickla samt lunch på Clarion Collection Hotell Tapetfabriken.
    • Avbokning fram till sista anmälningsdag, därefter ingen återbetalning.
    • Aktiv tränare

• 2024-10-22
      • 2024-11-23 08:30 - 17:30
    • Sickla
    • Per-Ola Nilsson, Johan Andersson, Tove Wåhlin, Kristoffer Lindbäck
    • Lunch ingår
    • Avbokning fram till sista anmälningsdag, därefter ingen återbetalning.
    • Aktiv tränare