Inspiration och utbildning, Tranås

Nu bjuder RF-SISU Småland in ledare och styrelse i din förening till att delta på vår Inspirationshelg tillsammans med utbildare, föreläsare och oss på RF-SISU Småland.

Vi träffas en helg, 9-10 november, utbildar oss, byter erfarenheter med ledare från andra idrotter och lyssnar på inspirationsföreläsning med Habo Wolley.

Under lördagsförmiddagen erbjuds fyra pass med utbildning där du som deltagare väljer vad som intresserar dig. På eftermiddagen är det eget arbete i föreningen tillsammans med en idrottskonsulent som stöd. På söndag förmiddag lyssnar vi på en inspirationsföreläsning med Habo Wolley.

Föreningar och deltagare från olika idrotter gör att du har möjlighet att byta erfarenheter och utöka ditt kontaktnät. Det kommer att finnas mycket tid för samtal och inspiration med.
Välj mellan följande utbildningspass:

1. Trygg idrott
2. Inkluderande ledarskap
3. Föreningskunskap, styrelseutveckling
4. Ny syn på träning och tävling

OBS! Begränsat antal platser, först till kvarn gäller!
För mer information om helgen, kontakta din förenings idrottskonsulent på RF-SISU Småland.

Anmälan
Alla får ett bekräftelsemejl på anmälan vilket innebär att anmälan är ok. Vid problem, maila lena.moberg@rfsisu.se alternativt ring 036-34 54 29.

Kallelse
Alla deltagare får en kallelse via mejl ca 1 vecka innan utbildningshelgen.

Glöm inte att anmäla önskemål om specialkost och logi.

Välkommen med din anmälan!

• 2024-09-15
      • 2024-11-09 08:30 - 16:00
      • 2024-11-10 09:00 - 13:00
    • Tranås, Badhotellet, Ågatan 18
    • Fika, lunch, middag
    • I deltagaravgiften ingår fika, lunch, fika, relax, middag och logi på lördagen, fika, lunch på söndagen samt utbildning och föreläsning. Kostnaden kan helt eller delvis subventioneras av RF-SISU Småland. Kontakta föreningens idrottskonsulent för mer information.

• 2024-09-15
      • 2024-11-09 08:30 - 16:00
      • 2024-11-10 09:00 - 13:00
    • Tranås, Badhotellet, Ågatan 18
    • Fika, lunch, middag

RF-SISU är Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna regionalt.

Vi har två uppdrag, idrott och folkbildning. SISU Idrottsutbildarna är idrottsrörelsens eget studieförbund.

Vi erbjuder folkbildning i idrottsföreningar för att ge kunskap och kraft åt människors tankar, idéer och vilja att utvecklas.