Att starta och driva paraverksamhet - Fyra föreningar berättar

RF-SISU Uppland bjuder in till panelsamtal med fyra idrottsföreningar om att starta paraverksamhet eller inkluderande träning.

I panelen finns representanter från fyra idrottsföreningar som redan har eller håller på att starta paraverksamhet. Föreningarna är Eskilstunagymnasterna, cheerleadingföreningen Kolsva IF, Täby Basket och Upsala Golfklubb.

• IK Eskilstunagymnasterna från Södermanland kommer att berätta om Alla kan gympa för barn och ungdomar med funktionsnedsättning samt om deras nya medverkan i Idrottsklivet.
  • Täby Basket från Stockholm kommer att berätta om deras basketlag Wildcats för personer med intellektuell funktionsnedsättning.
  • Kolsva IF kommer att berätta om deras para-cheerleading och om hur de samverkar med bland annat skolan.
  • Upsala GK kommer berätta om hur det varit att starta upp paragolf tillsammans med RF-SISU och hur första säsongen sett ut.

Målgrupp: Tränare, ledare och förtroendevalda i en idrottsförening. För dig som har eller som vill utveckla parasport i er förening eller bara vill öka din kunskap.

Kostnad: Utbildningen är kostnadsfri

För frågor: maria.stolpe@rfsisu.se