Utvecklingsträff Norrland 2007 och äldre

Södra och Norra Norrlands friidrottsförbund tillsammans med Riksfriidrottsgymnasiet Umeå samt Friidrottens kompetenscentrum Idrottshögskola vid Umeå universitet bjuder in till Utvecklingsträff Norrland.

Denna träff vänder sig till dig som är aktiv friidrottare och är född 2007 eller tidigare och som vill träffa och umgås med andra friidrottare. Träna grenspecifikt med kompetenta tränare, göra fysiologiska tester som hör till uppbyggnadsträning och få ökade kunskaper om hur du kan utvärdera testresultatet.
Ni får även information om Friidrottens kompetenscentrum på Idrottshögskolan vid Umeå universitet.

Plats: Nolia Friidrottshall, Maja Beskowgymnasiet och Idrottshögskolans prestationslabb. Transporter sker med bussar (ingår i anmälningsavgiften) och till fots.

Registrering: Maja Beskowgymnasiet, fredag den 11 oktober, kl. 17:45.

Programinnehåll:

• Grenspecifik träning (ange greninriktning i anmälan)

• Inspirationsföreläsning

• Grengruppsföreläsningar

• Gemensamma måltider

• Fysiologiska tester och testresultat

Det fullständiga programmet hittar du HÄR.

Förbundstränare: Torbjörn Eriksson (sprint/häck), Anders Möller (hopp), Eelco Sintnicolaas (mångkamp), Arvid Koskinen (kast) & Johan Wettergren (medel/lång).
Idrottshögskolan: Stefan Sandlund & Joel Kärrman.
FKC/RIG: Jan Bäck Fredrik Höög, Hans Källén & Niklas Lindskog.
Övriga tränare: Daniel Ragnvaldsson.

Under helgen kommer arrangörerna att ta foton från träffen och använda dessa i sociala medier och på hemsidor. Om någon inte vill vara med på dessa foton kontakta emma.granlund@friidrott.se

Välkomna till en helg fylld med friidrott!

• 2024-09-11
      • 2024-10-11 00:00 - 2024-10-13 00:00
    • Jan Bäck
    • Boende på Hotell Björken ingår fredag-söndag.
    • Kvällsfika fredag. Frukost, lunch och middag lördag. Frukost och lunch söndag.
    • Kostnaden faktureras föreningen. Aktiva som tillhör en förening i distrikten Södra- och Norra Norrland betalar ett reducerat pris på 900kr.
    • Vid avbokning två veckor innan ges full återbetalning, därefter debiteras halva beloppet. Vid sjukdom mot uppvisande av läkarintyg ges full återbetalning.

• 2024-09-11
      • 2024-10-11 00:00 - 2024-10-13 00:00
    • Jan Bäck
    • Boende på Hotell Björken ingår fredag-söndag.