OBS! INSTÄLLD Trygg idrott - på den fysiska och digitala arenan

Det här tillfället blir framflyttat!
Vi har insett att datumet inte var optimalt då mycket annat konkurrerar. Vi väljer därför redan nu att flytta fram det till efter årsskiftet. Vår ambition är att ha en liknande kväll som beskrivet nedan i februari 2025. Håll utkik för mer info!

Om du vill att vi uppdaterar dig när vi har ett nytt datum, kontakta:

Tobias Andersson
tobias.andersson@rfsisu.se

Märker du av en hård jargong eller elaka kommentarer mellan ungdomar?
Är du orolig för barnens miljö i sociala medier?

Idrotten är en stor del av mångas liv och som förening har man därmed ett ansvar att erbjuda en trygg miljö för barn att umgås och idrotta i. Idag gäller den tryggheten både fysiskt i omklädningsrummet, på isen eller i hallen men också digitalt runt om idrotten på sociala medier, hemsidor och sms.

RF-SISU Uppland och IFU Arena bjuder tillsammans in dig som idrottsledare, oavsett idrott, till en inspirerande och utbildande kväll med fokus på både fysisk och digital trygghet. Det är startskottet för IFU Arenas trygghetssatsning Trygg Arena. Medverkande under kvällen:

• RF -SISU Uppland – Jonas Värm
  • Barnombudet - Lisa Skiöld