Distriktsdomarutbildning

Kursen ger dig kunskaper om friidrottens regler och stor vikt läggs på det som står i Svenska friidrottsförbundets "Tävlingsregler för friidrott" och hur man tolkar dessa. Syftet med kursen är att skapa en djupare kännedom om reglerna i alla friidrottens grenar samt allmänna tävlingsbestämmelser och regler för utrustning mm.

Kursen genomförs med teori under en helg följt av praktik som grenledare vid två valfria tävlingsdagar. Fullföljer man hela utbildningen blir man certifierad distriktsdomare.

Det krävs inga specifika förkunskaper men det är en fördel att varit funktionär vid friidrottstävlingar. Den som har genomgått denna utbildning kan med fördel själv hålla i utbildningar av grengruppsfuktionärer i hemmaföreningen med hjälp av materialet Domarens ABC från Svenska friidrottsförbundet.

• 2024-09-27
      • 2024-10-05 00:00 - 2024-10-06 00:00
    • Fika och lunch vid de fysiska träffarna
    • Kursavgiften är 1400:-/person. Avgiften faktureras efter genomförd utbildning. I priset ingår kursledning, mat och fika. Föreningar som anmäler ledare till utbildningen får tillbaka 600:-/deltagare från Projektstöd IF efter avslutad utbildning.
    • Anmälan är bindande. Återbud ska alltid meddelas till Annica Larsson, annica.larsson@friidrott.se. Full återbetalning vid uppvisande av sjukintyg. Återbud efter sista anmälningsdag debiteras 500kr. Meddelas inget återbud debiteras full avgift.

• 2024-09-27
      • 2024-10-05 00:00 - 2024-10-06 00:00