Grundutbildning för tränare- Boule

Grundutbildning för tränare ger dig en bra grund att stå på i din fortsatta tränar- och ledarroll oavsett idrott och om du tränar barn, ungdom eller vuxna.

Denna utbildning genomförs i samarbete med Svenska Bouleförbundet och innehåller förutom den idrottsövergripande Grundutbildningen för tränare även en del som är idrottsspecifik för just tränare inom Boule.

Utbildningen ger en inblick i viktiga saker att tänka på i ditt ledarskap, i vilken roll och vilket sammanhang du befinner dig i, hur du på ett bra sätt möter och skapar goda träningsmiljöer för dina utövare. Grundutbildningen går även igenom vikten av en bred rörelserepertoar, fysiologi och träningslära som ger goda förutsättningar för dig när du ska planera och genomföra träningspass på ett bra och genomtänkt sätt.

Utbildningens upplägg:

Tidsåtgång: ca 25 timmar totalt fördelade på följande tillfällen/uppgifter:

• Introduktionsträff den 14 oktober 18-21, digitalt via Microsoft Teams
  • Egenstudier via utbildningswebben inför kommande utbildningshelg.
  • Utbildningshelg, cirka åtta timmar per dag
    • 9 november genomförs utbildningens teoretiska delar på Arenahotellet i Uppsala, Arenahotellet Uppsala.
    • 10 november genomförs en idrottsspecifik utbildning för boule i Uppsala Boulehall.
  • Hemuppgift som genomförs och redovisas efter den fysiska utbildningshelgen.
  • Uppföljningsträff ca 3 veckor efter utbildningshelgen, digital träff, exakt dag och tid meddelas senare.

Mer information kring grundutbildning för tränare hittar du via följande länk: Grundutbildning för tränare - Uppland (rfsisu.se)

Kostnader:

Anmälningsavgiften faktureras till din förening. Är du ledare i en uppländsk idrottsförening så kommer din förening, efter att du är godkänd på utbildning, att få ett ekonomiskt bidrag från RF-SISU Uppland motsvarande anmälningsavgiften.

Resa och ev övernattning ombesörjer deltagare/förening själva för. Möjlighet finns för föreningen att söka ekonomiskt stöd via Svenska Bouleförbundet (återstart) för delar av kostnaderna för resa och logi, läs mer på förbundets hemsida: Återstartsstöd | Svenska Bouleförbundet (svenskboule.se)

Utbildare:

Anders Gerestrand, Svenska Bouleförbundet

Ronnie Andersson, Utbildare RF-SISUs Grundutbildning för tränare

Bekräftelse och kallelse:

En bekräftelse skickas ut till den angivna mejladressen efter att anmälan är gjord. En kallelse kommer sedan att skickas ut via mejl efter anmälningstidens slut.

Glöm inte att ange korrekt mejladress vid anmälan.

Frågor?

Kontakta Frida Ohlström på RF-SISU Uppland, frida.ohlstrom@rfsisu.se eller Svenska Bouleförbundet, kansli@svenskboule.se

Välkommen!

• 2024-10-06
      • 2024-10-14 18:00 - 21:00
      • 2024-11-09 09:00 - 17:00
      • 2024-11-10 09:00 - 17:00
    • Första träffen är digital via Teams, helgen 9-10 november sker i Uppsala
    • Ronnie Andersson, Anders Gerestrand
    • Vid den de fysiska utbildningsdagarna bjuder vi på lunch och fika.
    • Kostnaden faktureras till din förening. Är du ledare i en uppländsk idrottsförening så kommer din förening, efter att du är godkänd på utbildning, att få ett ekonomiskt bidrag på 1800 kr från RF-SISU Uppland. Du som anmäler dig från ett annat RF-SISU distrikt, ta kontakt med din idrottskonsulent för att få veta om och hur du kan ta del av ekonomiskt bidrag.
    • Avbokning måste ske en vecka innan kurstillfället. Annars faktureras föreningen kostnaden. Föreningen kan även hitta en ersättare till den deltagare som inte kan delta.

• 2024-10-06
      • 2024-10-14 18:00 - 21:00
      • 2024-11-09 09:00 - 17:00
      • 2024-11-10 09:00 - 17:00
    • Första träffen är digital via Teams, helgen 9-10 november sker i Uppsala
    • Ronnie Andersson, Anders Gerestrand
    • Vid den de fysiska utbildningsdagarna bjuder vi på lunch och fika.