Framtidens ledarskap

Den nya utbildningen Framtidens ledarskap för dig som är 16-22 år!

Ta chansen att för endast 300 kronor gå den nya utbildningen skapad av ungdomar för ungdomar att möta framtiden med ett modern ledarskap. Oavsett idrott inom Svenska Skidförbundet eller har du varit en Alla På Snö ledare har du nu möjlighet att stärka ditt egna ledarskap och få mer kunskap kring svensk idrott, utan några specifika förkunskaper men ett stort intresse för ledarskap.
Utbildningen pågår under 4 månader med 3 digitala träffar och en fysisk träff under Unga ledare på snö träffen på Bosön den 18-20 oktober. Med speciellt utvalda utbildare för att passa målgruppen och med innehåll skapat av unga ledare från flera idrotter så är detta ett helt nytt utbildningskoncept där tre övergripande teman har fokus, Idrottsrörelsens styrande dokument och värdegrund, Ledarskap och identitet, Folkbildning.

Svenska Skidförbundet står för de mesta kostnaderna och därför finns endast ett begränsat antal platser så skynda att anmäla!

Utbildarna

Erica Edman här, välkomna till att anmäla er till framtidens ledare där ni kommer få hänga med mig. Jag är utbildad tränare och idrottsvetare och har en stor erfarenhet från ledar- och tränarjobb i flera olika idrotter. Jag älskar skidåkning och hoppas att jag ska kunna bidra med ett stort engagemang och inspiration till ert framtida ledarskap.

Viktor Andersson, skidåkare som har avslutat en professionell karriär i skicross, nu är mitt högsta mål att få så många som möjligt att älska skidåkning. Därför vill jag lära er att kunna lära ut detta också.

Jonas Wilhelmson 44 årig snowboarentusiast från Tänndalen,. Medgrundare till snowboardklubbenx2, mångårig erfarenhet som grundskolelärare och coach för progession och rookiecamps. Konstnär som älskar fjällen och naturen.

Utbildningen har tre digitala träffar och ett fysiskt tillfälle samt att ni också ska göra en folkbildade insats i en förening, har ni ännu inte ett uppdrag som ledare eller saknar föreningstillhörighet så är det något som vi hjälper er till under utbildningens gång.
Träffarna:
2 oktober 19.00-20.30 teams digitalt
18-20 oktober Bosön i samband med Unga ledare på snö helgen
28 november 17.30-20.00 teams digitalt
15 januari 2025 19.00-20.30

Utbildningen bygger på ett aktivt deltagande där ni som deltagare får vara med och dela idéer och tankar utifrån de givna ämnena som utbildarna leder.

Syfte:

Att stärka unga ledares position och inflytande inom idrottsrörelsen.
Att stärka deltagarens idrottsidentitet och förmedla värdet av att vara ledare inom idrottsrörelsen.
Att stärka deltagarens ledarskap för att skapa hållbarhet över tid.
Att skapa en plattform och ett forum för unga ledare att dela sina erfarenheter och kunskaper.
Att främja samverkan mellan deltagaren, föreningen, distriktet och förbundet.
Att ge insyn i och förmedla idrottens strategiska arbete och värdegrund.
Att öka kunskapen om folkbildningens grunder inom idrottsrörelsen.
Att väcka ett intresse för Eldsjäl 2.0 och sprida programmets kärnvärden.

Övergripande mål:

Utbildningen ska inspirera och stötta deltagaren i att skapa utveckling och förändring inom sin förening.
Utbildningen ska låta deltagaren utforska, utmana och växa i sitt ledarskap.
Utbildningen ska skapa och stärka relationer mellan deltagaren, föreningen och utbildningens arrangör.

Lärandemål för deltagaren:

Deltagaren ska få ökad förståelse för idrottsrörelsens värdegrund, dess uppdrag och strategier samt belysa individens roll inom denna kontext.
Deltagaren ska utveckla en förmåga att leda sig själv och stärka sitt självledarskap.
Deltagaren ska förvärva kunskaper om folkbildningens grunder.
Deltagaren ska genomföra en folkbildningsinsats som utvecklar deltagarens förening.

• 2024-09-01
      • 2024-10-02 19:00 - 21:00
      • 2024-10-18 18:00 - 2024-10-20 16:00
      • 2024-11-28 17:30 - 20:00
      • 2025-01-15 19:00 - 21:00
    • Teams
    • Erica Edman, Victor Andersson, Jonas Wilhelmsson
    • På Bosön del i fyrbäddsrum
    • helpension
    • Avbokning med återbetalning senast 15 september. Kurskostnaden 300 kronor tillkommer då du anmäler dig till Unga ledare på snö på Bosön
    • inga

• 2024-09-01
      • 2024-10-02 19:00 - 21:00
      • 2024-10-18 18:00 - 2024-10-20 16:00
      • 2024-11-28 17:30 - 20:00
      • 2025-01-15 19:00 - 21:00
    • Teams
    • Erica Edman, Victor Andersson, Jonas Wilhelmsson
    • På Bosön del i fyrbäddsrum
    • helpension
    • inga
Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.