Föreningsforum Vimmerby

Föreningsforum Vimmerby är mötesplatsen för ideella föreningar och lokala politiker i Vimmerby kommun. Syftet är att ta fram en gemensam grund som utgångspunkt för förutsättningarna fysisk aktivitet i hela Vimmerby kommun. Vi ses väl den 9 oktober?

Vi vill att Föreningsforum blir den goda dialogen om det lokala föreningslivet. Företrädare för kommunens ideella föreningar möter politiker från de partier som är representerade i kommunfullmäktige. Några av kvällens frågor:

· Hur kan vi tillsammans göra Vimmerby attraktivare när det gäller fysisk aktivitet?
· Hur upplever föreningslivet/medborgarna tillgång till anläggning och miljöer för fysisk aktivitet?
· Hur kan kommunen stötta olika målgrupper att vara fysiskt aktiva?

Din röst är viktig för att vi tillsammans ska ta kliv framåt.

Välkommen med din anmälan till Föreningsforum Vimmerby 2024!

Målgrupp
Representanter från ideella föreningar med intresse och engagemang för fysisk aktivitet, samt politiker och berörda tjänstepersoner.

Kontaktpersoner
RF-SISU Småland: Eva Kindstrand Ströberg, tfn 036-34 54 26, eva.kindstrand@rfsisu.se
Vimmerby kommun: Mirja Holgersson, tfn 010-356 92 83, mirja.holgersson@vimmerby.se

• 2024-09-30
      • 2024-10-09 18:00 - 21:00
    • Bysalen, Astrid Lindgrens Värld, Vimmerby

• 2024-09-30
      • 2024-10-09 18:00 - 21:00
    • Bysalen, Astrid Lindgrens Värld, Vimmerby

RF-SISU är Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna regionalt.

Vi har två uppdrag, idrott och folkbildning. SISU Idrottsutbildarna är idrottsrörelsens eget studieförbund.

Vi erbjuder folkbildning i idrottsföreningar för att ge kunskap och kraft åt människors tankar, idéer och vilja att utvecklas.