Friidrott 7-10 år Göteborg, 2 HT

Tänk på vilken mejl du skriver i och att den är rättstavad. Det är denna mejl vi kommer använda för att skicka ut viktig info gällande utbildningen.

Kursen ”Friidrott 7-10 år” ger en introduktion för dig som leder friidrottsträning för barn upp till 10år och handlar framför allt om att ge kursdeltagaren en verktygslåda som ger goda förutsättningar att bygga upp en bra friidrotts-verksamhet för barn där introduktion av friidrottens löp-, hopp- och kastgrenar kombineras med lekar, stafetter, hinderbanor samt gymnastik- och styrkeövningar.

Kursupplägget bygger på att du först genomfört den digitala delen själv hemma och sen en praktisk heldag med andra blivande tränare. Den digitala delen ger kursdeltagarna tid att arbeta med hemuppgifter, reflektera över sitt ledarskap och observera situationer som uppstår i barngruppen. Den praktiska dagen går vi genom friidrottens grenar, stafetter, hinderbanor, lekar och diskussion utifrån reflektionsfrågor.

Vid frågor kontakta Linnea Asservik på linnea.asservik@friidrott.se

• 2024-09-20
      • 2024-09-28 08:45 - 16:45
    • Friidrottens Hus, Göteborg
    • Elin Hellquist
    • Anordnas av föreningen själv.
    • Vi bjuder på lunch och lättare fika.
    • I priset ingår digitala delen ”Friidrott 7-10 år” och den praktiska dagen med lunch. Nettokostnad/deltagare som genomför utbildningen är 600 kr. FU Väst söker Idrottslyftsbidraget på 600 kr och Svensk Friidrott betalar sedan ut bidraget direkt till er förening. Efter avlutad kurs fakturerar FU Väst deltagaravgiften och hela Idrottslyftsbidraget 1200kr.
    • Avbokning måste ske senast 7 dagar innan utbildningens start. Annars debiteras nettokostnaden.
    • Inga förkunskaper krävs.
    • 0 av 15

• 2024-09-20
      • 2024-09-28 08:45 - 16:45
    • Friidrottens Hus, Göteborg
    • Elin Hellquist
    • Anordnas av föreningen själv.
    • Vi bjuder på lunch och lättare fika.
    • Inga förkunskaper krävs.
  • 0 av 15