Sprintutbildning – HT24- VT25

Tänk på vilken mejl du skriver in i ansökan då vi använder denna för att skicka ut viktig info gällande utbildningen.

I november startar första delen av tre i hur man tränar sprintträning strukturerat över året. Välkommen till denna utbildning som tagits fram av grengruppskommittén sprint/häck i Göteborgs Friidrottsförbund. Utbildningen kommer ge dig som tränare för aktiva 14 år och äldre grundläggande kunskap och principer om hur man tränar sprint över flera år. Jämförelser med häckgrenar görs, men fokus ligger på slätlöpning vid dessa tre tillfällen. Lär dig om de olika energisystemen i sprint och hur man tränar dem. Uppbyggnaden av ett sprintlopp – 100m och jämförelser med de andra sprintdistanserna. Videoanalyser och diskussioner (ta med egna filmer) – acceleration till 40m, högfartsacceleration 40m - 70m, samt toppfartslöpning 70m – mål. Halva dagen är teori, videoanalyser och diskussioner, andra halva dagen är praktik, styrkeövningar, löpdrillar mm. Dina aktiva får gärna vara med under andra halvan på dagen då övningar visas av elitaktiva.

Tredje tillfället sker under VT25, mer info om datum kommer.

Vid frågor kontakta: linnea.asservik@friidrott.se

• 2024-11-14
      • 2024-11-23 09:15 - 16:15
      • 2024-11-24 09:15 - 16:15
    • Friidrottens Hus Göteborg
    • Anders ”Palmas” Palmqvist tillsammans med utvalda tränare och elitaktiva.
    • Ordnas av deltagarna själva.
    • Vi bjuder på lunch!
    • I priset ingår viss kursdokumentation och material, enklare fika och bra lunch. Nettokostnad/deltagare som genomför hela utbildningen är 1.500 kr. UF Väst (tidigare UC Väst) söker Idrottslyftsbidraget på 1.800 kr och RF betalar sedan ut bidraget direkt till er förening. Efter avslutad kurs fakturerar UF Väst deltagaravgiften och hela Idrottslyftsbidraget 3.300 kr. För att få idrottslyftet behöver man delta vid alla tre tillfällena.
    • Avbokning måste ske senast 7 dagar innan, annars debiteras nettokostnaden.
    • Sprinttränare för 14 år och äldre. Kursen bygger på teorigenomgångar, diskussioner, samt att arbeta tillsammans i team. Tränare/ledare är välkomna med sina aktiva. Kom träningsklädda.
    • 0 av 15

• 2024-11-14
      • 2024-11-23 09:15 - 16:15
      • 2024-11-24 09:15 - 16:15
    • Friidrottens Hus Göteborg
    • Anders ”Palmas” Palmqvist tillsammans med utvalda tränare och elitaktiva.
    • Ordnas av deltagarna själva.
    • Vi bjuder på lunch!
    • Avbokning måste ske senast 7 dagar innan, annars debiteras nettokostnaden.
  • 0 av 15