Distriktsdomarutbildning

Tänk på vilken mejl du skriver i eftersom det är denna vi sen använder för att skicka ut viktig information via gällande utbildningen.

Utbildningen ger kursdeltagaren kunskaper om friidrottens tävlingsregler och bidrar till att föreningen kan erbjuda regelrätta och rättvisa tävlingar. Det finns alltid ett behov av intresserade och kunniga domare på tävlingar som arrangeras av föreningarna och distriktsförbundet.

Del 1:
Teorigenomgång: Genomgång av samtliga grenområden samt domarens roller. Föreläsningen varvas kontinuerligt med övningar, enskilt eller i grupp.

 Allmänna förhållningssätt och regler.
 Hopp: Anläggning och utrustning för tresteg, längd-, höjd- och stavhopp
 Kast: Anläggning och utrustning för kula, diskus, slägga och spjut
 Löpning: Anläggning och utrustning för slätlöpning, hinder, häck och stafett.

Del 2:
Praktik: Man skall närvara på minst en, helst två, dagar under inomhussäsongen. Inför den inledande teorigenomgången skall varje deltagare på kursen ha funderat igenom vilka tävlingar som bäst passar denne. Detta för att kursledningen på ett så smidigt sätt som möjligt skall kunna samla in önskemålen och förmedla dessa till arrangörerna.

Datum: 29 september
Tid: 9:00-16

Förtäring: Vi bjuder på lunch & fika

• 2024-09-19
      • 2024-09-29 00:00 - 00:00
    • Ola Josefsson
    • Nettokostnaden för utbildningen är 400kr. Efter avslutad utbildning kommer föreningen faktureras hela kostnaden + Idrottslyftet på 600kr. Föreningar som anmäler deltagare till kursen distriktsdomarutbildning får tillbaka 600 kr/deltagare efter avslutad utbildning när FU Väst har redovisat vilka som har fullföljt kursen till Svenska Friidrottsförbundet.
    • Avbokning måste ske senast 7 dagar innan utbildningen annars debiteras hela kostnaden på 1000kr.
    • Bra om du har varit tävlingsfunktionär inom friidrotten tidigare.
    • 0 av 20

• 2024-09-19
      • 2024-09-29 00:00 - 00:00
    • Ola Josefsson
    • Bra om du har varit tävlingsfunktionär inom friidrotten tidigare.
  • 0 av 20