MULTI SKILLZ TENNIS- I LUND

Vem kan gå denna utbildning

Vänder sig till dig är från 15 år som hjälper till i klubben som hjälptränare och vill stimulera barn till utveckling på ett roligt lekfullt och stimulerande sätt. En perfekt utbildning där du lär dig kombinera lek med motorisk utveckling på ett lekfullt med hjälp av boll övningar och tennis utveckling. Många och härliga aha upplevelser samt en härlig idébank får du med dig under dessa dagar.

Omfattning
Kursen omfattar två digitala träffar á 1,5h och 2 praktiska heldagar.

Mål med utbildningen

Utbildningens innehåll är anpassat för barn och fokuserar på både all§männa idrotts färdigheter och tennis specifika färdigheter. Utbildningen ger dig som tränare ett strukturerat, modernt och energifyllt tränings koncept för att skapa roliga och lärorika träningar. Titta på filmen nedan för att lära dig mer om konceptet Multi SKillZ Tennis.

Förkunskap

Det finns inga förkunskapskrav. Du ska vara medlem i en tennisklubb som tillhör SvTF för att genomföra utbildningen och få ditt intyg.

Här ser du en film som beskriver innehållet i MultiskillZ Tennis

Vi rekommenderar följande boende

Elite Hotels Ideon Lund, Scheelevägen 27,Lund, 046-2871100

• 2024-09-15
      • 2024-09-28 09:30 - 18:00
      • 2024-09-29 09:00 - 17:00
    • ATL Lund
    • Henrik Sandell
    • Logi bokas och bekostas av deltagarna själva
    • Specialkost? Om så önskas mejla information till magnus@tennissyd.se i samband med anmälan är gjord.
    • I kursavgiften ingår föreläsningar, kurslitteratur, lunch & dryck. Klubbar kan söka stöd på 1250 kr/deltagare genom Projektstöd IF. (senast 1/10)
    • En administrationsavgift på 500 kr debiteras vid avbokning 8 dagar eller tidigare innan kursstart. Vid avbokning 7 dagar eller senare så debiteras full kursavgift.
    • Du behöver inga förkunskaper för denna kurs

• 2024-09-15