Föreläsning mental träning i Lund

Skånes Bordtennisförbund bjuder tillsammans med RF-SISU Skåne in till en föreläsning om mental träning. För att ge praktiska verktyg för att hantera stress under träning och match.

Föreläsningen hålls av Frida Bylinder från Stjärnkliniken och upplägget är grundläggande teori kring idrottspsykologi och
mental träning för bordtennis. Hon tar bland annat upp viktiga saker som stress och nervositet under matchspel.

Föreläsningens syfte är att utbilda och stärka kunskapen hos både spelare, ledare och tränare i Skåne. Så spelarna bland   annat blir bättre på att hantera sitt spel i stressade situationer.

Föreläsningen riktar sig till alla spelare som aktivt tävlar och spelar seriespel oavsett ålder. Samt till tränare, ledare och föräldrar som är ute i hallarna vid tävlingar och seriematcher.

• 2024-09-19
      • 2024-09-26 18:15 - 20:15
    • Lux Aula, Lunds universitet

• 2024-09-19
      • 2024-09-26 18:15 - 20:15
    • Lux Aula, Lunds universitet

RF-SISU Skåne är Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna regionalt. Vi har två uppdrag, idrott och folkbildning.