Aspirantdomarutbildning Hälsingland

Utbildningen riktar sig till de som vill döma ishockey som spelas på helplan, det vill säga från U13 och äldre.

Kursen sträcker sig också till domare som helst har dömt tidigare som ungdomsdomare eller liknande och minst är 14år eller äldre.

De som går denna Aspirant domarkurs kan också döma andra föreningars matcher på helplan.

Hälsinglands Ishockeyförbund bjuder in till Aspirantdomarutbildning.

Detta kommer samordnas via föreningarnas DAIF ansvariga.

Funktionärs kommittén inom HISF kommer att lägga kraft genom att coacha dessa domare på vissa matcher under säsongen för att stötta och hjälpa dessa framåt i kunskap och domarskap.

Kursen kommer att gå den 29/9 med start kl 16:00 och pågår till kl 19:00. Platsen kommer vara i Söderhamn och Björnen (Kyrkogatan 16 i Söderhamn).

Anmälan görs via denna länk:

Utbildningen är kostnadsfri.

Varmt välkomna!

• 2024-09-29 16:00 - 19:00
    • Björnen, Söderhamn
    • Per Nilsson

• 2024-09-29 16:00 - 19:00
    • Björnen, Söderhamn
    • Per Nilsson
Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.