Grundutbildning för föreningsledare

Grundutbildning för föreningsledare ger dig som förtroendevald grundkunskaper för hur du kan leda, utveckla och förvalta idrottsföreningen.

Utbildningen ger dig en bra grund för ditt fortsatta arbete där du får användning av din erfarenhet och även ta med dig ny kunskap. Utbildningen rustar dig för att jobba vidare med föreningens utveckling och idrottsrörelsens gemensamma förflyttning, som benämns Strategi 2025.

Målgrupp:
Föreningsledare i exempelvis rollen som styrelseledamot, ordförande, kommittémedlem eller andra roller där föreningens medlemmar gett dig förtroendet att leda, utveckla och förvalta föreningens verksamhet.
För att få bästa förutsättningar att lyckas ser vi gärna att ni kommer flera från er förening.

Grundutbildningens innehåll:
  • Föreningsledarens roll
  • Föreningen och demokratin
  • Föreningen och idén
  • Föreningen och verksamheten
  • Föreningen och engagemanget
  • Föreningen och administrationen

Grundutbildningens upplägg:
  • Egna studier via häfte och webb
  • Gemensam träff
  • Erfarenhetsutbyte

• 2024-05-12
      • 2024-05-16 18:00 - 21:00
    • Karlshamn
    • Lina Hörnbäck, Per-Henrik Linderson
    • Kursavgiften subventioneras via Projektstöd för dig som tillhör idrottsförening i Blekinge. Ta kontakt med din Idrottskonsulent.
    • Anmälan är bindande. Vid avbokning senare än 3 dagar innan kursstart eller vid utebliven närvaro utan avanmälan faktureras föreningen 500kr i materialkostnad. Vi förbehåller oss rätten att ställa in om deltagarantalet anses vara otillräckligt.

• 2024-05-12
      • 2024-05-16 18:00 - 21:00