Digital: Akut omhändertagande vid idrottsskada

Grunderna i akuta idrottsskador och rehabilitering. Du förväntas ha en dauerbinda tillgänglig under utbildningen och kan öva praktiska moment på närstående eller dig själv.

Lärgruppsledarutbildning
Innan föreläsningen finns också möjlighet att delta på en kostnadsfri lärgruppsledarutbildning mellan 17.00-17.45, som genomförs på samma länk som kostföreläsningen. Under lärgruppsledarutbildningen kommer du få ta del av tips och trix från vår utbildare om hur du kan tänka kring dina lärgrupper, hur man kan leda samtalet framåt och vad man vill få ut av själva lärgruppen. Det kommer också att finnas delar av praktiska moment för att testa på hur en lärgrupp fungerar. I nästa steg i fyller du i om du vill delta på denna utbildning.

Vill du enbart delta på lärgruppsledarutbildning vid dessa tillfällen, kontakta simon.alm@rfsisu.se / 070-926 59 10.

Syfte och mål
Kursen ger dig kunskap om akuta idrottsskador och grunderna i rehabilitering. Du lär dig hur du ska agera om skadan är framme för att förkorta rehabiliteringstiden.

Akuta skador inom idrott
Överbelastningsskador inom idrott
Hur agerar man vid en skadesituation och vad behöver man?
Bandageringstekniker vid akuta skador
Rehabiliteringens grunder och tillvägagång efter en skada
Innehåll i en idrottsskadeväska
Förebygga skador

Ledare, aktiva och föräldrar.

Inga förkunskaper krävs.

Kurslitteratur
En licens per förening till webbplattformen Akut skadebehandling ingår i deltagaravgiften

Anmälan
Vill du anmäla fler från samma förenings så är det bara att lägg till ur ert medlemsregister i anmälan. Om det inte fungerar så kontakta simon.alm@rfsisu.se, alternativt ring 070-926 59 10. Alla får ett bekräftelsemejl på anmälan vilket innebär att anmälan är ok.

Återbud
Återbud lämnas senast 2 dagar innan. I annat fall debiteras föreningen en avgift. Vi förbehåller oss rätten att ställa in om deltagarantalet anses vara otillräckligt.

Kallelse
Kallelse med mer information mejlas till deltagare som angett e-postadress några dagar före utbildningen/föreläsningen.

Deltagaravgift
Deltagaravgiften faktureras föreningen om inget annat angetts i anmälan. Er förening/förbund kan få stöd för deltagaravgifter. För information kontakta er RF-SISU-konsulent och fråga om ”resursmedel”.

simon.alm@rfsisu.se / 0709-26 59 10

Här hittar du vårt övriga utbud av utbildningar och föreläsningar

• 2024-05-12
      • 2024-05-14 18:00 - 21:00
    • Digitalt via länk
    • Jan Andblad
    • 300 kr/deltagare, max 500 kr/förening om ni är fler från samma förening. Efter utbildningen ser vi över vilka som deltagit samt föreningstillhörighet och skickar därefter fakturan. Er förening/förbund kan få stöd för deltagaravgifter. För information kontakta er RF-SISU-konsulent och fråga om ”resursmedel”.
    • För alla gäller att det är bindande anmälan och att återbud mindre än 2 dagar innan kursstart alt utebli medför att en administrativ avgift faktureras föreningen.

• 2024-05-12
      • 2024-05-14 18:00 - 21:00