Mitt första ledaruppdrag

Många barn och ungdomar får sitt första ledaruppdrag i tidig ålder. Denna utbildning är förberedande och ger unga ledare i åldern 12-15 år stöd i sin ledarroll. Det finns inte alltid tid och kunskap att utbilda sina egna unga ledare i föreningen och därför erbjuder RF-SISU Skåne denna utbildning som ett stöd för föreningarna och den enskilde ledaren.

Mål och syfte
Att erbjuda nya, unga ledare en förberedande utbildning i ämnet ledarskap. Målet är att de efter denna utbildning ska känna sig mer trygga i sitt första ledarskap.

Innehåll
• Varför vill jag bli ledare
• Idrottens värdegrund
• Pedagogiska metoder
• Barns utveckling
• Ledarskap/föreningskunskap
• Teambuilding
• Praktiska lekar och övningar

Målgrupp
Utbildningen riktar sig till unga i åldern 12-15 år som är på väg in i ett ledarskap för första gången.

Utbildningsansvarig
Emma Jonnergård
emma.jonnergard@rfsisu.se

Utbildningsadministration
utbildning.skane@rfsisu.se
010- 476 57 60

Kallelse
Skickas via e-post, glöm ej ange korrekt e-postadress vid anmälan. Kallelse skickas efter anmälningstidens slut.

• 2024-05-06
      • 2024-05-18 09:00 - 15:00
    • Ystad Arena, Fridhemsgatan 31, Ystad
    • Hasan Alkorayshi, Anders Svensson
    • Fika och lunch ingår i kostnaden.
    • Ni avanmäler er kostnadsfritt fram till ett dygn innan kursen startar, därefter krävs läkarintyg för att kostnadsfritt avboka deltagandet.

• 2024-05-06
      • 2024-05-18 09:00 - 15:00
    • Ystad Arena, Fridhemsgatan 31, Ystad
    • Hasan Alkorayshi, Anders Svensson
    • Fika och lunch ingår i kostnaden.

RF-SISU Skåne är Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna regionalt. Vi har två uppdrag, idrott och folkbildning.