Grunderna i IdrottOnline

IdrottOnline är idrottsrörelsens gemensamma verksamhetssystem. Utvecklat av idrotten, för idrotten. Systemet är gratis för alla RF-anslutna föreningar.

Utbildningen är till för idrottsföreningar som vill arbeta eller redan arbetar i systemet.
Under utbildningen, som erbjuds både fysiskt och digitalt, går vi igenom hur systemets olika delar används.
Du som deltagare får information och inspiration kring att använda medlemsregistret och övriga administrativa applikationer i IdrottOnline.
Utbildningen är inte idrotts- eller föreningsspecifik utan utgår ifrån de delar som ingår i IdrottOnline.

Mål och syfte
Förstå hur systemet hänger ihop och känna till de grundläggande funktionerna i medlemsregistret samt fördjupade kunskaper i att hantering av medlemsregister och övriga administrativa applikationer i IdrottOnline.

Medlemshantering
-Lägg till /Ta bort/Avsluta
-Roller
-Grupper
Begränsat registerutdrag
Förningsinfo
Aktivitet/närvarorapportering
Utbildning

Organisationsledare från föreningar som ska eller redan arbetar i systemet.

Omfattning
3 utbildningstimmar.

Utbildningsansvarig
Emma Jonnergård
emma.jonnergard@rfsisu.se

Utbildningsadministration
utbildning.skane@rfsisu.se
010- 476 57 60

Kallelse
Skickas via e-post, glöm ej ange korrekt e-postadress vid anmälan. Kallelse skickas efter anmälningstidens slut.

• 2024-04-25
      • 2024-05-06 18:00 - 21:00
    • Helsingborg
    • Juraj Halmo
    • Fika ingår i kostnaden
    • Ni avanmäler er kostnadsfritt fram till ett dygn innan kursen startar, därefter krävs läkarintyg för att kostnadsfritt avboka deltagandet.

• 2024-04-25
      • 2024-05-06 18:00 - 21:00
    • Helsingborg
    • Juraj Halmo
    • Fika ingår i kostnaden

RF-SISU Skåne är Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna regionalt. Vi har två uppdrag, idrott och folkbildning.