Den förutsägbara ledaren - Med Måns Lööf

Vill du lära dig mer om hur du kan möta barn och ungdomar med osynliga funktionsnedsättningar som exempelvis ADHD och Autismspektrumtillstånd och andra neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF)?.

Den förutsägbara ledaren bygger på hur du ska lyckas i ditt ledarskap genom att använda verktyg som bygger på framförhållning, struktur och tydlighet. Verktyg som passar alla barn och ungdomar, men framför allt barn och ungdomar med NPF.
Syftet med Föreläsningen är att ge dig möjlighet att fylla på med kunskap och inspiration om hur du möter barn och ungdomar med osynliga funktionsnedsättningar som exempelvis ADHD och Autismspektrumtillstånd och andra neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF).
Under föreläsningen delar Måns med sig av sin mångåriga kunskap och möten med idrottsrörelsen genom tips och verktyg som stärker dig i rollen som vuxen i en verksamhet med barn och unga.

Utbildare
Utbildare är Måns Lööf som är utbildad sjuksköterska, KBT-terapeut och idrottsledare. Måns Arbetar till vardags med barn och unga med särskilda behov inom barn- och ungdomspsykiatrin i Gävle. Inom sitt arbete har han arbetat fram ett behandlingsprogram för barn och ungdomar med ADHD, Skills, och belönats med priser för sitt arbete med appen HIPR.
I över 15 år har han utbildat och föreläst i hela Sveriges idrottsrörelse kring konsten att leda barn och ungdomar med NPF. Han är en eftertraktad resurs i hela landet. Idag är Måns en aktiv folkbildare. Han har bland annat medverkat i UR-produktionerna "Fatta familjen", "Superungar" och "Superföräldrar".
Måns viktiga budskap är - "Jag vill få bort tanken att det är svårt och komplicerat"

Ledare, tränare och styrelsemedlemmar.

Sofia Land
Sofia.land@rfsisu.se alt. tel 010-476 57 57

För frågor kring anmälan kontakta
utbildning.skane@rfsisu.se

Kallelse
Skickas via e-post, glöm ej ange korrekt e-postadress vid anmälan. Kallelse skickas efter anmälningstidens slut.

Välkommen!

• 2024-05-06
      • 2024-05-21 18:00 - 20:00
    • Digital utbildning
    • Sofia Land, Måns Lööf

• 2024-05-06
      • 2024-05-21 18:00 - 20:00
    • Digital utbildning
    • Sofia Land, Måns Lööf

RF-SISU Skåne är Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna regionalt. Vi har två uppdrag, idrott och folkbildning.