Parasportens grunder-

Utbildningen parasportens grunder lyfter vad parasport är för något och förklarar vem parasporten riktar sig till. Utbildningen är framtagen av Parasport Förbundet och genomförs i samverkan med Stockholms Parasportförbund och RF-SISU Stockholm.

Målgrupp:
Detta fysiska utbildningstillfälle i Stockholm ger dig som tränare, ledare och förtroendevald i en idrottsförening en bra introduktion av Parasportens grunder. För dig som har eller som vill utveckla parasport i er förening eller bara vill öka din kunskap.

Syfte:
Få en ökad kunskap, förståelse och trygghet gällande parasport. Utbildningen är både teoretiskt och praktiskt så ha gärna bekväma kläder. Inget ombyte behövs

Delar av innehållet:

-    Organisering, samhällsstruktur och förändring i ett parasportperspektiv
-    Inkluderande och normmedveten idrott, Idrottens värdegrund
-    Vikten av rörelseförståelse, praktiska övningar med chans att testa idrottsspecifika hjälpmedel tex framerunning
-    Att träna och tävla som paraidrottare
-    Kunskap om parasportmålgrupperna
-    Stöd att få vid uppstart i Stockholm
-    Tid finns till att ställa frågor

Kostnad:
Utbildningen är kostnadsfri

Övrigt:
All kommunikation sker via mail så var noga med att skriva in din mailadress korrekt. Kom ihåg att kontrollera skräpposten om du inte fått bekräftelse eller kallelse.

Välkommen med din anmälan!

• 2024-06-05
      • 2024-06-11 18:00 - 21:00