Hopprep A (8135)

Välkommen till kursen Hopprep A

Hopprep A är den grundläggande kursen för dig som är, eller vill bli, tränare inom hopprep. Kursen passar också ledare inom alla gymnastikens verksamheter då innehållet kan användas som ett komplement till den ordinarie träningen. Kunskaperna kan även användas inom skolans verksamhet, där hopprep kan vara ett enkelt sätt att få in rörelse under skoldagen eller på idrottslektionen.

Du får kunskap om övningar och tricks med enkelrep, dubbelrep och långrep, musiken som verktyg för att skapa roliga program samt olika hopprepsutmaningar som kan motivera och utveckla de aktiva. Vidare får du verktyg för att få igång kreativiteten hos de aktiva så de så småningom kan sätta ihop egna program eller andra utmaningar. Du får grundläggande kunskap om hur du kan använda hopprep för att träna spänst, motorik och kondition på ett roligt sätt och kursmaterialet innehåller även färdiga lektionsförslag, filmer att inspireras av och en fullspäckad övningsbank.

Omfattning och material
Kursmaterialet är digitalt och du genomför kursen på egen hand. Kursen är uppdelad i sex avsnitt som beräknas ta ca tio lektionstimmar á 45 minuter. Om du har frågor på innehållet och har behov av stöd kan du vända dig till utbildning@gymnastik.se. Om du har frågor kring inloggning eller behov av teknisk support vänd dig till support@sisuforlag.se.

Kurslängd: 10 lektioner [kursplan
Åldersgräns: Från det år du fyller 15
Förkunskaper: Deltagaren ska innan kursen ha genomfört webbkursen Intro Svensk GymnastikGymnastikens baskurs - träning och tävling alt. Gruppträning och webbkursen Åldersanpassad träning för barn och unga eller för vuxna. OBS! Förkunskaperna gäller endast medlemmar inom Gymnastikförbundet. Tex Idrottslärare eller fritidspersonal omfattas inte av förkunskapskraven.

Så anmäler du dig:

1. Tryck på Anmäl dig här och fyll i uppgifterna. Dubbelkolla att mejladressen blir korrekt då det är viktigt för den fortsatta processen. Under Organisation skriver du in namnet på din förening. Gymnastikförbundet kan efter anmälan se att du anmält dig och om du genomfört utbildningen eller ej. Det går inte att använda samma mejladress till flera registreringar på samma kurs.
  2. Du får ett ”mejlkvitto” på anmälan från IdrottOnline. Mejlet är en bekräftelse på din anmälan.
  3. Du får också mejl från SISU Utbildningsportal (ett av följande två):
  • Verifieringsmejl (om din epost är ny i portalen)
  • Inloggningsmejl (om din epost fanns i portalen sedan tidigare)

Följ instruktionerna i mejlet i punkt 3 och använd samma mejladress som i din anmälan.

Samtycke till personuppgiftsbehandling
Anmäler du dig till denna utbildning innebär det att du samtycker till nedan angivna information: Ditt namn och e-postadress kommer att skickas och lagras i SISU Förlags utbildningsportal för att kunna ge dig access till utbildningen och för att kursledare skall kunna följa upp att du genomfört den digitala delen av kursen.

• 2024-12-31
    • Materialet faktureras den e-postadress du anger under betalsätt. Vänligen ange föreningens fullständiga fakturauppgifter inklusive organisationsnummer.
    • Observera att detta köp inte omfattas av ångerrätten enligt lag om distansavtal och avtal utanför affärslokal då priset understiger 400 kronor. Kursmaterialet är personligt och kan ej skrivas över till annan person.
    • Från året deltagaren fyller 15. Deltagaren ska ha genomfört Intro Svensk Gymnastik, Gymnastikens baskurs – träning och tävling alt. gruppträning samt Åldersanpassad träning för barn och unga eller för vuxna

• 2024-12-31