Trampolin som hjälpredskap (8133)

Välkommen till kursen Trampolin som hjälpredskap

Trampolin som hjälpredskap passar tränare från alla verksamheter och öppnar upp möjligheten att nyttja trampolin som hjälpredskap fullt ut. Denna webbkurs fokuserar på att hantera trampolinens egenskaper och ger dig som tränare behörighet att lära ut övningar trampolinduken i kombination med den behörighet du skaffat dig för övningar genom verksamhetsspecifika kurser.

Att hoppa trampolin är både ett roligt inslag och effektivt komplement i träningen. I stället för att exempelvis springa fram till trampetten eller satsbrädan varv efter varv för att träna in olika övningar, kan trampolinen skonsamt hjälpa till vid både inlärning och förbättring. Kanske har du inte vågat nyttja redskapet tidigare eller så är du en van användare som här får chansen att förbättra tekniken för att optimera hjälpredskapet i kombination med skonsam hoppning.

Länk till mer info och kursplan

Omfattning och material
Kursmaterialet är digitalt och du genomför kursen på egen hand. Kursen är uppdelad i sex avsnitt som beräknas ta ca fem lektionstimmar á 45 minuter. Om du har frågor på innehållet och har behov av stöd kan du vända dig till utbildning@gymnastik.se. Om du har frågor kring inloggning eller behov av teknisk support vänd dig till support@sisuforlag.se.

Förkunskaper
Deltagaren har behörighet att genomföra denna kurs från det år hen fyller 15. Deltagaren ska innan kursen ha genomfört Intro Svensk Gymnastik.

Så anmäler du dig:

1. Tryck på Anmäl dig här och fyll i uppgifterna. Dubbelkolla att mejladressen blir korrekt då det är viktigt för den fortsatta processen. Under Organisation skriver du in namnet på din förening. Gymnastikförbundet kan efter anmälan se att du anmält dig och om du genomfört utbildningen eller ej. Det går inte att använda samma mejladress till flera registreringar på samma kurs.
  2. Du får ett ”mejlkvitto” på anmälan från IdrottOnline. Mejlet är en bekräftelse på din anmälan.
  3. Du får också mejl från SISU Utbildningsportal (ett av följande två):
  • Verifieringsmejl (om din epost är ny i portalen)
  • Inloggningsmejl (om din epost fanns i portalen sedan tidigare)

Följ instruktionerna i mejlet i punkt 3 och använd samma mejladress som i din anmälan.

Samtycke till personuppgiftsbehandling
Anmäler du dig till denna utbildning innebär det att du samtycker till nedan angivna information: Ditt namn och e-postadress kommer att skickas och lagras i SISU Förlags utbildningsportal för att kunna ge dig access till utbildningen och för att kursledare skall kunna följa upp att du genomfört den digitala delen av kursen.

• 2024-12-31
    • Materialet faktureras den e-postadress du anger under Betalsätt. Vänligen ange föreningens fullständiga fakturauppgifter inklusive organisationsnummer.
    • Observera att detta köp inte omfattas av ångerrätten enligt lag om distansavtal och avtal utanför affärslokal då priset understiger 400 kronor. Kursmaterialet är personligt och kan ej skrivas över till annan person.
    • Webbkursen Intro Svensk Gymnastik

• 2024-12-31