Hjälpledare - Svensk Gymnastik (8132)

Välkommen till kursen Hjälpledare - Svensk Gymnastik

Hjälpledare - Svensk Gymnastik är kursen för dig som har fått eller ska få ditt första uppdrag som ledare inom Svensk Gymnastik. Den är till för dig som vill utvecklas och stärkas i din roll som hjälpledare, oavsett ålder eller verksamhet. Kursen ger dig en introduktion till gymnastikens ledarskap, redskap, rörelse och lek. Du lär dig bland annat hur du kan bidra till en trygg träningsmiljö, samla de aktiva, ge instruktioner och feedback. Du lär dig också om din förening och hur ett vanligt träningspass går till.

Mer info och Kursplan hittar du här

Omfattning och material
Kursen är uppdelad i sju avsnitt som beräknas ta ca fem lektionstimmar á 45 minuter. Tre lektionstimmar genomför du på egen hand, när det passar dig. Två lektionstimmar genomför du tillsammans med en handledare i din förening. Du kan själv välja vilken ordning du genomför avsnitten i men du rekommenderas att börja med avsnitten du gör på egen hand (avsnitt 1-6). Om du har frågor på innehållet och har behov av stöd kan du vända dig till utbildning@gymnastik.se. Om du har frågor kring inloggning eller behov av teknisk support vänd dig till support@sisuforlag.se.

Förkunskaper
Kursen har ingen åldersgräns. Deltagaren ska innan kursen ha genomfört Intro Svensk Gymnastik.

Så anmäler du dig:

1. Tryck på Anmäl dig här och fyll i uppgifterna. Dubbelkolla att mejladressen blir korrekt då det är viktigt för den fortsatta processen. Under Organisation skriver du in namnet på din förening. Gymnastikförbundet kan efter anmälan se att du anmält dig och om du genomfört utbildningen eller ej. Det går inte att använda samma mejladress till flera registreringar på samma kurs.
  2. Du får ett ”mejlkvitto” på anmälan från IdrottOnline. Mejlet är en bekräftelse på din anmälan.
  3. Du får också mejl från SISU Utbildningsportal (ett av följande två):
  • Verifieringsmejl (om din epost är ny i portalen)
  • Inloggningsmejl (om din epost fanns i portalen sedan tidigare)

Följ instruktionerna i mejlet i punkt 3 och använd samma mejladress som i din anmälan.

Samtycke till personuppgiftsbehandling
Anmäler du dig till denna utbildning innebär det att du samtycker till nedan angivna information: Ditt namn och e-postadress kommer att skickas och lagras i SISU Förlags utbildningsportal för att kunna ge dig access till utbildningen och för att kursledare skall kunna följa upp att du genomfört den digitala delen av kursen.

• 2024-12-31
    • Materialet faktureras den e-postadress du anger under Betalsätt. Vänligen ange föreningens fullständiga fakturauppgifter inklusive organisationsnummer.
    • Observera att detta köp inte omfattas av ångerrätten enligt lag om distansavtal och avtal utanför affärslokal då priset understiger 400 kronor. Kursmaterialet är personligt och kan ej skrivas över till annan person.
    • Intro Svensk Gymnastik

• 2024-12-31