Rekrytera och behåll tonåringarna i föreningslivet!

Fokus under denna föreläsningen är att ge föreningar och dess ledare nycklar till att få unga att fortsätta med den aktivitet de har idag samt locka till sig nya utövare.

Vad skapar en motiverande miljö för utövarna? Dessa motivationsfaktorer i miljön är dessutom grunden för att skapa en fysiskt aktiv livsstil i ett långsiktigt perspektiv och bidrar därmed till en social och ekonomisk hållbarhet. Så vill du veta mer om motivation, ledarskap och rörelseförståelse (physical literacy) då är detta föreläsningen för dig!

Lärgruppsledarutbildning
Innan föreläsningen finns också möjlighet att delta på en kostnadsfri lärgruppsledarutbildning mellan 17.30-18:15, som genomförs på samma länk som kostföreläsningen. Under lärgruppsledarutbildningen kommer du få ta del av tips och trix från vår utbildare om hur du kan tänka kring dina lärgrupper, hur man kan leda samtalet framåt och vad man vill få ut av själva lärgruppen. Det kommer också att finnas delar av praktiska moment för att testa på hur en lärgrupp fungerar. I nästa steg i fyller du i om du vill delta på denna utbildning.

Vill du enbart delta på lärgruppsledarutbildning vid dessa tillfällen, kontakta simon.alm@rfsisu.se / 070-926 59 10.

Ledare, aktiva och föräldrar.

Inga förkunskaper krävs.

Plats

Detta är en hybrid föreläsning vilket betyder att du kan delta på plats i Skövde eller digitalt via länk. Lokal i Skövde anges i kallelsen.

Deltagaravgift
300kr inkl. fika. Fakturan skickas till föreningen om inget annat angetts i anmälan. Återbud mindre än 2 dagar innan utbildningens start alt. att utebli medför att en avgift faktureras.

Specialkost
Glöm inte att ange eventuellt önskemål om specialkost i samband med din anmälan.

Bekräftelse
Ett mejl skickas i samband med anmälan vilket bekräftar att den är ok. Får du ingen bekräftelse ring 070-926 59 10. RF-SISU Västra Götaland förbehåller sig rätten att ställa in en utbildning/föreläsning om deltagarantalet inte anses tillräckligt.

Kallelse
Kallelse mejlas till samtliga deltagare som angett mejladress några dagar innan utbildningens start.

simon.alm@rfsisu.se / 070-926 59 10

Här hittar du vårt övriga utbud av utbildningar och föreläsningar

• 2024-09-22
      • 2024-09-25 18:30 - 21:00
    • Skövde / Digitalt
    • Fredrik Bäck
    • Fika
    • 300 kr/deltagare. Efter utbildningen ser vi över vilka som deltagit samt föreningstillhörighet och skickar därefter fakturan. Er förening/förbund kan få stöd för deltagaravgifter. För information kontakta er RF-SISU-konsulent och fråga om ”resursmedel”.
    • För alla gäller att det är bindande anmälan och att återbud mindre än 2 dagar innan kursstart alt utebli medför att en administrativ avgift faktureras föreningen.

• 2024-09-22
      • 2024-09-25 18:30 - 21:00