Digital: Ätstörningar inom idrotten med Frisk och Fri

Under 2 timmar får du som ledare och vårdnadshavare grundläggande kunskap om ätstörningar, bemötande och hälsosamt ledarskap. Du får information om ätstörningsdiagnoser och varningstecken samt hur du kan bemöta en eventuellt drabbad idrottare och hur du genom ditt ledarskap kan förebygga att någon drabbas.

Lärgruppsledarutbildning
Innan föreläsningen finns också möjlighet att delta på en kostnadsfri lärgruppsledarutbildning mellan 17.30-18.15, som genomförs på samma länk som kostföreläsningen. Under lärgruppsledarutbildningen kommer du få ta del av tips och trix från vår utbildare om hur du kan tänka kring dina lärgrupper, hur man kan leda samtalet framåt och vad man vill få ut av själva lärgruppen. Det kommer också att finnas delar av praktiska moment för att testa på hur en lärgrupp fungerar. I nästa steg i fyller du i om du vill delta på denna utbildning.

Vill du enbart delta på lärgruppsledarutbildning vid dessa tillfällen, kontakta simon.alm@rfsisu.se / 070-926 59 10.

Föreläsare
Sofia Selenius, Projektledare idrott & ätstörningar, Utbildningskoordinator

Övrigt
Utbildningen sker digitalt, du får en länk skickad till dig som du ansluter till strax före utbildningens start.

Anmälan
Alla får ett bekräftelsemejl på anmälan vilket innebär att anmälan är ok. Vid problem, simon.alm@rfsisu.se alternativt ring 0709 26 59 10.

Återbud
Återbud lämnas senast 2 dagar innan. I annat fall debiteras föreningen en administrativ avgift. Vi förbehåller oss rätten att ställa in om deltagarantalet anses vara otillräckligt.

Kallelse
Kallelse med mer information mejlas till deltagare som angett e-postadress cirka 2-3 dagar före utbildningen.

simon.alm@rfsisu.se eller ring 0709 26 59 10.

Här hittar du vårt övriga utbud av utbildningar och föreläsningar

• 2024-11-04
      • 2024-11-06 18:30 - 20:30
    • 300 kr/deltagare, max 500 kr/förening om ni är fler från samma förening. Er förening/förbund kan få stöd för deltagaravgifter. För information kontakta er RF-SISU-konsulent och fråga om ”resursmedel”.
    • För alla gäller att det är bindande anmälan och att återbud mindre än 2 dagar innan kursstart alt utebli medför att en administrativ avgift faktureras föreningen.

• 2024-11-04
      • 2024-11-06 18:30 - 20:30