Digital: Osynliga funktionsnedsättningar

Föreläsning som ger kunskap om olika neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, till exempel ADHD och autism, men den tar även upp de barn som inte har en diagnos men som ändå kan få svårt att fungera på träningarna. Ledordet för barnen och ungdomarna i svårigheter är struktur.  Vad innebär struktur rent praktiskt? Få hjälp med konkreta pedagogiska tips på hur ni kan lösa situationer som uppstår och upplägg av träning.

Lärgruppsledarutbildning
Innan föreläsningen finns också möjlighet att delta på en kostnadsfri lärgruppsledarutbildning mellan 17.00-17.45, som genomförs på samma länk som kostföreläsningen. Under lärgruppsledarutbildningen kommer du få ta del av tips och trix från vår utbildare om hur du kan tänka kring dina lärgrupper, hur man kan leda samtalet framåt och vad man vill få ut av själva lärgruppen. Det kommer också att finnas delar av praktiska moment för att testa på hur en lärgrupp fungerar. I nästa steg i fyller du i om du vill delta på denna utbildning.

Vill du enbart delta på lärgruppsledarutbildning vid dessa tillfällen, kontakta simon.alm@rfsisu.se / 070-926 59 10.

Föreläsningen sker digitalt och du får en länk skickad till dig som du ansluter till strax före tillfället.

Målgrupp: Ledare/tränare inom idrotten

Anmälan: Alla får ett bekräftelsemejl på anmälan vilket innebär att anmälan är ok. Vid problem, maila ulrika.ahlbergmessina@rfsisu.se alternativt ring 0709265827.

Kallelse med mer information mejlas till deltagare som angett e-postadress några dagar före utbildningen/föreläsningen.

Frågor: ulrika.ahlbergmessina@rfsisu.se / 0709-26 58 27

Här hittar du vårt övriga utbud av utbildningar och föreläsningar

• 2024-12-04 18:00 - 20:30
    • 300 kr/ deltagare, max 500 kr / förening om ni är fler från er förening. Er förening/förbund kan få stöd till deltagaravgiften. För information kontakta er RF-SISU-konsulent och fråga om ”resursmedel”.
    • För alla gäller att det är bindande anmälan och att återbud mindre än 2 dagar innan kursstart alt utebli medför att en administrativ avgift faktureras föreningen.

• 2024-12-04 18:00 - 20:30