Inspiration - Gruppträning

9-9.45 MorgonMixJeanette “Nettan” Walter I MorgonMix får ni en mjuk start på dagen med mjuk rytmik, ni får en energiökning via dans och som vi avslutar passet med några pigga förstalåtar som kan inspirera!Nettan har varit Nevis GF i Staffanstorp trogen sen 1982. Hon har erfarenhet av gympa, HIIT, AFRO, core och pilates och gillar fartfylld gruppträning till musik som lyfter, peppar, lugnar och överraskar.Nettan tränar för det är kul, men kräver gruppdynamiken för att träningen ska bli av.
10-10.45Pound fitnessMona Svensson Pound fitness startades i USA för ca 10 år sedan. I träningen används drumsticks för att slå takten mot golvet eller mot varandra. Genom att kombinera olika trumslag med dansrörelser och koreografi får man en rolig och intensiv träning för hela kroppen som utförs till energifylld musik. Mona Svensson är ledare i Östra Karup MoG där hon leder Pound fitness, Zumba och olika styrkepass. Hon bor på en gård vid Hallandsåsen och sysselsätter sig som friskvårdsterapeut, massör och hon föder även upp Amkor.
Aerobic Jenny Kastberg Ta del av en tydlig och klar cuing och pedagogik som mynnar ut i en medryckande och rolig aerobickoreografi. Rörelserna flyter naturligt och jämnt fördelat mellan höger och vänster sida. Jenny Kastberg har suttit i regionens gruppträningskommitte i många år och har ett förflutet som aerobicinstruktör i Helsingborgs Turnförening. Hon kör gärna dans- och boxningsinspirerade pass.
11-11.45Afro Terese HedlundFötter som stampar, armar som sveper och rumpor som svänger till inbjudande afrikansk musik. Dansen handlar mycket om att släppa loss och ta ut rörelserna och passar de flesta, ung som gammal. Stora, fria, kraftfulla rörelser med låg tyngdpunkt i många repetitioner ger en skön flowkänsla och tuff fysisk träning. De flesta dansar barfota på denna klass.Terese Hedlund är utbildad Afro Power Dance ledare och efter 26 år som ledare är hon numera ordförande samt ledare för Dance Fitness, Styrka, Barndans och Lek & Aktivitet i Östra Karup MoG.
Funktionella intervallerJohanna Viltare Effektiv och rolig funktionell intervallträning, både med och utan redskap. Denna klass utmanar kroppens stabilitet, styrka, explosivitet och uthållighet. Vi arbetar med musik som motiverar och peppar – du jobbar efter dina förutsättningar! Ingen övre åldersgräns – prova du med!Johanna är Gruppträningsledaren från Bjuvs GF Gymmix, där har hon haft pass i över 20 år, allt från Power Yoga, Efit, Step, Core till Zumba och Spinning som hon håller i idag, hon var även ordförande i 7 år. Johanna har precis gått med i regionens grupptränings kommitté. Passionen för gruppträning smittar av sig till alla deltagare!
12-12.45LUNCH
13-13.45ZumbaJohanna ViltareDansklass där vi till latinska rytmer skakar höfter, rör oss till musiken och får massor med träningsglädje. Du tränar kondition och koordination i en mix av latinamerikanska dansformer och musik blandat med enkla koreografier. Koreografin är lätt att följa och passar perfekt till just den låten som strömmar ur högtalarna just då, efter en låt är det dags att börja med en ny – med en helt annan koreografi. Det är ren glädje, låt oss tillsammans lyfta taket!Se ovan
14-14.45PilatesTabataJeanette “Nettan” WalterHär bjuds vi på ett innovativt försök att öka energin i Pilatesträningen med hjälp av  musik och upplägg.Se ovan
Gympaparty Maria Kjellander Ett till upplägget klassiskt gympapass med pulstoppar och styrkedel, men här blir det också överraskningar och partystämning! Var beredd på en del hopp och tempo.Maria Kjellander är aktiv i GF Näset som ledare och sekreterare i styrelsen. Hon är också en del av gruppträningskommittén i Region Syd och utbildar för Gymnastikförbundet.

15-15.30Stretch & Relax Jenny Kastberg Under den här sista halvtimmen ger du dig själv och din kropp den där riktigt långa, sköna, totala avslappningen med rörlighetsträning och stretching för hela kroppen. Andas och njut!Se ovan
Workshop: Temakoreografi i gympanMaria Kjellander Vill du fylla på inspiration till uppbyggnaden av dina egna gympapass? Vi avslutar dagen med att djupa lite i temakoreografi, musikanalys och några tips & trix! Se ovan

• 2024-08-18
      • 2024-09-08 09:00 - 16:00
    • Ängelholms
    • inte boende ingår i priset
    • lunch ingår i priset. Glöm inte att anmäla specialkost
    • lunch ingår i priset
    • avbokning sker senast 1 vecka innan inspirationsdagen. Därefter en avbokningsavgift på 250:-
    • Minimiålder: det år du fyller 15 år. Inga andra förkunskaper krävs.
    • 27 av 50

• 2024-08-18
      • 2024-09-08 09:00 - 16:00
    • Ängelholms
    • inte boende ingår i priset
    • lunch ingår i priset. Glöm inte att anmäla specialkost
    • lunch ingår i priset
    • Minimiålder: det år du fyller 15 år. Inga andra förkunskaper krävs.
  • 27 av 50