Parasportens Grunder

Utbildningen Parasportens grunder tar på en grundnivå upp vad parasport är för något och förklarar till vem parasporten riktar sig. Syftet med utbildningen är att ge en ökad kunskap, förståelse och trygghet gällande parasport.

En del av innehållet:

• Organisering, samhällsstruktur och förändring i ett parasportperspektiv
  • Inkluderande och normmedveten idrott, Idrottens värdegrund
  • Vikten av rörelseförståelse
  • Att träna och tävla som paraidrottare
  • Rekrytering
  • Utbildning

Målgrupp

Denna utbildning ger dig en bra grund att stå på oavsett om du är tränare/ledare, förtroendevald i förening eller idrottsförbund eller om du är anställd inom idrotten. Inga förkunskaper krävs.

Möjlighet att delta digitalt finns! Vi bjuder på lättare förtäring.

Möjlighet att delta digitalt finns! Vi bjuder på lättare förtäring.

• 2024-11-04
      • 2024-11-05 18:00 - 20:30