Parasportens Grunder, Nybro

Parasportens grunder går igenom vad parasport är, vem den riktar sig till och hur den är organiserad.
Syftet är att ge en ökad kunskap, förståelse och trygghet gällande parasport.

Utbildningen är idrottsövergripande och vänder sig i första hand till dig som är föreningsledare, tränare, förtroendevald eller anställd inom idrotten.
Den ger utrymme till erfarenhetsutbyte mellan deltagande föreningar och innehåller teoretiska såväl som praktiska moment.

Parasportens grunder omfattar följande:
Vad är parasport?
Organisering, samhällsstruktur och förändring
Inkludering och normmedveten idrott
Att träna och tävla som paraidrottare
Rörelseförståelse i praktiken

Anmälan: Alla får ett bekräftelsemejl på anmälan vilket innebär att anmälan är ok. Vid problem, maila anette.ellefsen@rfsisu.se alternativt ring 036-345449.

Kallelse: Alla deltagare får en kallelse via mejl 3-4 dagar innan utbildningen.

Kontaktperson kring kursens upplägg, innehåll och tillgänglighet: Jessika Albrektsson, jessika.albrektsson@rfsisu.se

• 2024-10-13
      • 2024-10-22 18:00 - 21:00
    • Nybro
    • Jessika Albrektsson
    • Fika (kaffe/te - fralla)
    • Återbud lämnas minst 4 dagar före kursstart. Att utebli medför att kursavgiften faktureras föreningen. Vi förbehåller oss rätten att ställa in om deltagarantalet anses vara otillräckligt.
    • Inga förkunskaper

• 2024-10-13
      • 2024-10-22 18:00 - 21:00
    • Nybro
    • Jessika Albrektsson
    • Fika (kaffe/te - fralla)
    • Inga förkunskaper

RF-SISU är Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna regionalt.

Vi har två uppdrag, idrott och folkbildning. SISU Idrottsutbildarna är idrottsrörelsens eget studieförbund.

Vi erbjuder folkbildning i idrottsföreningar för att ge kunskap och kraft åt människors tankar, idéer och vilja att utvecklas.