Infoträff Idrottens Dag - 2024 - Förening

Vi bjuder in idrottsföreningar i hela Blekinge till en informationsträff där vi berättar mer om Idrottens dag som arrangeras av skolor i hela Blekinge och hur just er förening kan delta för att inspirera fler barn till att kunna och vilja idrotta hela livet.

Under vecka 39 arrangerar skolor över hela Blekinge "Idrottens dag". Det är en del av European School Sports Day, som genomförs tillsammans med skolbarn över hela Europa, och EU:s satsning European Week of Sport.

Idrottens dag i skolan är en kul dag med aktiviteter för att höja kunskapen om barns idrottande och bygga broar mellan skolan, barnen och idrottsrörelsen. Målet är att fler ska kunna och vilja idrotta hela livet.

Innehåll:

• Allmän information
  • Att arrangera Idrottens dag
  • Förslag på upplägg
  • Vad ska/ kan er förening göra?
  • Frågor och tankar

Möteslänk

Vid frågor hör av er till:

Anette Thorén 0708-782718
Sofia Swartz 0708-280142